söndag 27 februari 2011

God söndagsmorgon!

Idag är det frost igen, hade nästan -6c när jag gick upp. Blåser lite och ser ut att bli en mulen dag.
Nog om vädret!

Ätit frukost som vanligt vid tv:n och Nyhetsmorgon. var ett reportage om fantastiska Nina Muhonen.
När man ser denna positiva och energiska tjej, som trots att hon är förlamad..har sådan livsglädje...ja då tänkte jag....
"Varför i hela friden gnäller jag ibland när jag har ont"? Brukar iof sig inte säga det så ofta, men ngn gång gör det så jä...ont så jag bara måste!
Sen klart man är sig själv närmast. Å andra sidan så är jag en positiv person, och det klart att det hjälper mej att vara den jag är.
Har ju ett ordspråk...." Att man skall se möjligheterna istället för hindren "!

Delar av nyhetsmorgon idag..handlar just om smärta.

Så vad händer annars här idag..?
Nu på fm skall Yo och hennes tjej  flytta. Dom har fått en gemensam större lägenhet. Kan ju tyvärr inte bära el lyfta för tunga saker, men skall hjälpa till så gott jag kan! Så nu blir det att gå två trappor ner från gamla lägenh...och fyra trappor upp till nya! Hiss?? Vad är det...hihi.

Önskar er alla en fantastisk söndag! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag.Önskar dej en skön söndag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Se det positiva i det till synes negativa thihi du kommer få motion i dag!

    ha en skön söndag!
    kram wivi

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika