fredag 25 februari 2011

Recept på morotsrulltårta...

Kunde ju faktiskt skrivit ut receptet här förut...men bättre sent än aldrig!
Här kommer det! Lycka till!!!

3 ägg
2 dl socker
1 tsk kanel
1/2 tsk ingefära
1 dl riven morot
2 tsk bakpulver
2 dl mjöl

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i övriga ingred.
Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna, häll i smeten och grädda i mitten av ugnen på 225c.
Ca 5 min..passa noga..bränns fort!
Stjälp upp den på ett sockrat bakplåtspapper.
Låt svanlna under bakduk alt långpannan.

Fyllning:

100 gr smör
100 gr philadelphia ost
1 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

Jag blandade fyllningen i en bunke, sen anv jag elvispen och vispade ihop allt.
Bred fyllningen över den kalla kakan och rulla ihop.

Avnjut med en kopp kaffe el the...eller vad du nu föredrar att dricka till.

Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Halloj !
    Tack för det :-)
    Måste absolut testa, vanlig morotskaka är ju så god men såååå uttjatad, denna kändes ny.
    Ha en mysig fredagskväll.
    kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Den verkar god den där.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hej Annika.
    Först så vill jag tacka för en fin kommentar, jättegulligt av dig.
    Sen har jag läst genom lite av dina inlägg, skattar när du tycker att 10 minus är kallt, föråt, menar inget dumt, men vi har haft minus 34, och minus 20 i flera veckor, och så i dag, så blev det minus 10, jag blev överlycklig, klädde mig och gick ut, viken luft...........ja du kan ju fatta att man skattar, när vi har det så.
    Men så ska det ju vara här i Norrbotten, brrrrrrrrrrr.
    Jättetrött på det.
    Vi har en sak gemensam som jag trodde jag var ensam om, vi ser båda Ice road truckers, maken tycker jag är konstig.
    Men det är så intressant.
    Den där morotsrulltårtan ser underbart god ut.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram Zara

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika