fredag 22 april 2011

Långfredag....

Godmorgon.....
Får se om detta blir en lång fredag..hihi.....

Minns när jag var liten då var vi i småland hos mormor och morfar, ibland på påsk.
Påsken var jättemysig...var vi inte hos dom...så kom det alltid ett paket med posten..och varje år fick jag olika påskägg...inte dom här vanliga traditionella utan fanns alltid en tanke bakom....

Men vet..att när vi var där, så var just långfredagen sååå lååång. Ingenting öppet...inte spelade vi spel..trist musik på radion...allt skulle vara så lungt.
Ändå var mina morföräldrar inte spec religiösa...undra vad detta berodde på??

Sen gick det några år..och sedan började iaf kiosken vara öppen och det var ju fantastiskt!

Till dagens långfredag.....

Ser ut att bli en fantastisk dag...sol..varmt och skönt..underbart!

Om en stund skall, Yo, Josefine, Niklas och jag åka hem till lilla mamma och bl a äta påskmat!
Mmm...så gott..lilla mamma är fantastisk på att laga mat!!!

Skall stanna till på graven också...sätta tre gula rosor där..från tjejerna o mej. Pappa visste att jag älskar gula rosor...så när jag fick blommor av honom..var det alltid gula rosor!!!

Nu skall jag äta frukost..titta lite på nyhetsmorgon..och sedan göra mej iordning.

Önskar er alla en underbar långfredag...med fantastiskt väder...god mat...god dryck...och att ni har det mysigt tillsammans!!!
Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Ja inte var det skoj när man var liten .Världens längsta dag!!!!Tur det är nya tider.Låter som en härlig dag.Alltid lika gott att sätta sej vid dukat bord.Önskar dej en skön lååångfredag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fått nen underbar stund med lilla mamma :)
    Ha de så mysigt
    Skulle vart till kyrkogården jag också ,men de känns inte som att jag är redo än....
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  3. Härlig berättelse om påsken för dej förr! jaa vilka olika minnen man har...Ha det gott nu! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja tänk vilken skillnad det är nu , det mesta är öppet och dagen har bara sprungit iväg ,ingen lååååååång dag här inte :-)Fixat massor i trädgården, hälsat på son med sambo, svärmor på sjukhus och fixat påskmat tills idag, planerat festmat imorgon och packat lite . Svisch så var det kväll !!!
    ha de gott så "ses" vi imorgon.
    Kramar Bittan

    SvaraRadera
  5. Hej Där och Glad Påsk.
    Tack för din krya på hälsning, nu känns det bättre.
    Mycket gulligt det där om Gula rosor och din pappa, det blir som en evig hälsning mellan er.
    Fint du skriver, om dina minnen.
    Önskar dig en fin Påsk.
    kram Zara

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika