söndag 1 maj 2011

1:a maj....och brandrök.....

Godmorgon!!!

Vaknade tidigt...försökte somna om...men gick inte. Gick upp och tog på mej löparkläderna...soligt och fint..men blåser..så det är kallt i vinden.

När jag kom ut..låg röken tät över torget....förstod ju att det brann ngn stans...vilket det gjorde...el rättare sagt hade gjort...av huset finns nästan bara skorstenen kvar.

Var ett av dom äldsta husen mitt i stan, som ligger granne med polisstationen...och där ligger några fina hus till....men dom hade klarat sig...
Som tur är..har det iaf hittills tror jag.. bara varit som kontor...

Eftersom halva stan är avspärrad fick jag ta en annan sväng...blev ganska långt idag...men så skönt!!!

Så nu när jag kom hem..luktar jag...brandrök...otroligt vad det sätter sig i kläder och hår.....

Annars vad händer idag då...skall om en stund äta frukost...och titta lite på nyhetsmorgon...
Sen tror jag att Josefine och jag skall ta en fika...för hon är ledig idag...

Blir det varmt..blir det att sitta i solen en stund..sååå ljuvligt!

Önskar er alla en fantastisk 1:a maj..och hoppas att ni också..har ett underbart väder!
Glöm inte...säga till ngn..hur mycket du tycker om verderbörande!!!!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Godmorgon på dig.Jag sitter o läser lite bloggar så här på morgonkvisten.
    Jag kände röklukten i natt så vi gick ut på "berget"....så mäktigt tycker jag.När vi gick ner så mötte vi Räven som bor här.Vi stod bara ett par meter ifrån den o jag snackade lite med honom.Tror han gillar mig för sen gick han med oss en bra bit....hi hi.
    Sen gick vi en promenad i mörkret.Det var allt lite kusligt.Både en stor brasa o en räv.....allt blir kusligare när det är natt.
    Det var skönt att lägga sig under täcket sen igen....
    Nu åker vi snart ut till Anna o Benny.
    Ha det bra så höres vi.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Hej, Johannes ringde mig imorse å berättade. Det måste ha börjat sent inatt för ungdomarna åkte härifrån ca tolv inatt å det var ingen eld när dom svängde in på vår gata nån timma senare. Så tråkigt, det finns inte många av de fina gamla husen kvar. Här har jag det lite kallt å blåsigt idag, men valborg var helt underbar. Ha en fin dag! kram Annika

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika