onsdag 22 juni 2011

Hej på er......

Ännu en dag..med samma väder som det varit dom sista veckorna...:(

Igår när jag hämtat upp Anneli, så åkte vi till Snäckan. Satt där ett par timmar..pratade..pratade och framförallt...skrattade!!!
Sen hem hit till mej..där vi tog ett glas vin! Så mysigt!!!
Hon sov över här tills idag.

Vaknade 04.30 i morse....hmm...tänkte..skall jag ge mej ut på en löptur? Nej..ligg kvar...sa jag till mej själv!
Så jag tvingade mej kvar ett par tim till.

Sen gav jag mej ut på dagens löprunda...var ganska skönt när jag gav mej ut..men mötte givetvis regnet...åhh..blir snart tokig..på detta väder!!!

Hem...sen åt vi frukost..och efter det var Anneli på ett möte.
Efter det..gick vi på stan..var vägen om Yo på jobbet...och sedan tog vi även en fika.
Även varit en sväng på Blomsterlandet, hade tänkt köpa blåklint och prästkragar, men dom var inte så fina. Så jag tar det på torget i morgon!
Efter detta tillbaka till stan för att äta lite..och efter det åkte Anneli hem.
Har varit ett pa rmysiga dagar! Vi har såå kul ihop!!

Åldersmässigt skulle hon kunna vara min dotter, och vi skojar om det ibland...att hon är min "bonus" och hon kallar mej skämtsamt för "mamma".

Lärde känna henne för tre år sedan, när jag flyttade hit.  Då var hon min närmast granne, och på den vägen är det. Även om hon inte bor kvar idag..så håller vi ändå kontakten!!!

Önskar er alla en fortsatt skön onsdagskväll, och stressa inte för mycket nu inför Midsommarhelgen!
Ta vara på varje dag..lev i nuet!!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. Åldern har ingen betydelse vet du huvudsaken man har kul ihop !!!
    Ha de så bra trots regnet ,de är samma här nu regn regn regn .
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Hej ängeln !

    Åhh, den som kunde löpa. Jo kan men inte ork eller ja vad ska man skylla på,hahhaa. Duktig du är. Visst är det härligt med vänner i alla åldrar , själen har ju ingen. Och skratta de ÄR viktigt som bara den. Livet blir ju så mycket ljusare då. Äsch regnet kommer snart att försvinna. Ha de bäst nu...

    Kramen Lisa

    SvaraRadera
  3. Så roligt att ni fortfarande håller kontakten och ni verkar ju ha mycket kul ihop:)
    Vad spelar åldern för roll????

    Åh vad jag önskar att jag var lika duktig som du på att bara ge mig ut på en löptur!! Mycket bra gjort!!!
    Jag måste snart verkligen göra något så jag blir av med mina extra kilon:(

    Ha en riktigt trevlig midsommar!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Va kul att ni fortfarande har kontakten... Jag skulle oxå önska jag var lika hurtig som du gumman...Här läggs det på hullet men jag orkar inte...längre! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej gumman =) Hoppas att allt är bra med dig och att du får en underbar midsommar med mycket god mat och massor av underbara blomster omkring dig =) Många många härliga kramar från Tina

    SvaraRadera
  6. Hej Annika.
    Tack för hälsningen, låter härligt att få löpträna, saknar det, jag har så ont i mina fötter så jag kan inte nu.
    Fina hus du har köpt.
    Önskar dig också en underbar midsommar, med FINT VÄDER!!
    Kram Zara

    SvaraRadera
  7. Ja Vi har faktiskt inte fått nått regn i dag det har varit ett perfekt väder lagom varmt och lagom sol.
    Nej springa har Jag aldrig kunnat men kan nog tro det är skönt. Så har Jag mage också...:( inte kul men men.....

    Kram!

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika