fredag 17 juni 2011

Hunnebostrand.......

Börjar med ett inlägg om gårdagen...

Åkte till kusten igår..stannade på kyrkogården...satte mina blommor..blev såå vackert. Vaktm..hade även varit där och lagt i jord..och det tackar jag för!
Vädret var underbart igår..strålande sol och varmt!

När jag kom hem till lilla mamma hade hon gjort blåbärspaj...som vi satt ute i solen och avnjöt..underbart!!






Sen hjälpte jag lilla mamma att ta ner saker från vinden...vi var även en sväng till tippen.
Jag dammsög våra bilar...tja fixade lite....
Sen var det dags att äta...och det gjorde vi på Bella Gästis. Hade förmånen att bli bjuden! Tack, lilla mamma!


 Lite kul...detta är menyn....





Pizzorna vi avnjöt...min var såå god..parmaskinka och olika ostar....mmmm...





Lilla fönstret vi satt vid...




Husen ligger inte alls tätt...


 Efter pizzorna var vi tvugna att gå en promenad...gick genom samhället och ut på St Görans Ö..där hade dom anlagt en ny strandpromenad..runt ön...










Lilla mamma....




 Samhället sett från ön....







Var en härlig promenad!
Senare på kvällen avnjöt vi ost..kex..och vin...gissa om jag var mätt när jag skulle sova...!!


Nu till dagen......

Varit vaken flera ggr inatt..av att det regnat...el öst ner...regnade när vi gick upp också!
Åkte hem efter frukosten...men stannade till hos faster på hemvägen...där blev jag bjuden på lunch. Grönsakssoppa...bland den godaste jag ätit...sen ljummen rabarberpaj med vaniljsås...sååå gott!
Tack faster!!

När jag kom hem hörde Pia av sig...så vi sågs på Rådhuset på en kopp.

Nu skall jag bara vara! Slappa i soffan och titta lite på tv! Önskar er alla en fortsatt mysig fredagskväll..!!
Njut av livet här och nu...tänk på att det går inte i repris!!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. ..Så kul,du ger mej alltid eftertanke med dina sista ord gumman.. Försöker att ta åt mej dom också! Tog ett kallt glas vitt vin o sate mej en stund medans mannen är vaktmästare här ute i stugan...Vilken härlig dag du fick till pappas grav o med mamsen...Ha en go kväll nu vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej goa du.. Skön stund du fick med alla de dina från paps till faster. Jo jag försöker alltid ta tillvara livet kanske inte lyckas alla gånger men övning ger färdighet eller hur. Ha de gott hjärtat och sömnpulver till dig...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Så härligt det ser ut, och så gott.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka vackra idylliska bilder! Jag var ju som sagt, på semester i dina krokar i somras. Vill gärna åka tillbaka! Såg en liten skymt av "Nordens ark" på tidningen på bilden din. Vi besökte den djurparken. Fantastiskt vacker och lite annorlunda! Väl värd ett besök.
    Ha en trevlig helg!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  5. Vad härliga dagar .Låter ju bara så härligt hos lilla mammsen.Bara så fina bildet.Ja dagen idag låter ju bara så härlig med.Underbart.Ha nu en mysig kväll rara du.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Vilka otroligt härliga bilder. Allt ser så ljuvligt ut i solen. Man blir glad :)

    Önskar dig en fin lördag. Här skiner solen. Kanske inte så varmt, men ändå. Och i em ska det tydligen bli regn. Bäst att njuta medan det varar.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  7. Hej Annika
    Tack vännen för din kommentar den värmer :)
    Guuud vilket ställe, du måste ju bo i paradiset.
    Ni har haft en riktigt mysdag :)
    Ha en underbar Lördag .
    Kramar Anette

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika