måndag 29 augusti 2011

Gokväll på er.......

Vaknade tidigt i morse....ringde lilla mamma..och hörde så hon var vaken...hihi...
Hon skulle iväg och ta borrelia prov. Vilket är gjort..och hon hade det inte!

Vilket konstigt väder det har varit och är idag...
Regn...lite uppehåll...sol..och ösregnar samtidigt....men har väl regnat mer el mindre hela dagen.

Tvättade i morse..och  när jag kom upp från tvättstugan satt Mr Mys..i min soffa och läste GP...dessa mornar är såå mysiga...frukost i lugn och ro....!!

Sen blev det stress..kan jag säga...fixa klart tvätten....och sedan har jag varit och lämnat blod.

Blodvärdet hade gått ner lite...berättade att jag inte kunde äta järntabl...så jag fick andra..men se dom är såå dyra...så dom får man bara...om man ABSOLUT inte kan ta dom vanliga!
Säger då det...!!!

Denna gången...hade jag bilen med mej...tänkte att det skall inte bli som sist....när jag höll på att svimma.
Men det gick jättebra denna gången!!!

Sen när jag kom hem strök jag all tvätt...och har gjort en äpplepaj och en äpplekaka!




Äpplekakan...fattas det en stor bit på...så den lägger jag inte upp ngn bild på....:)
Varför fattas det då...? Jo Mr Mys..har varit här..och fikat!!!

Lättare äpplekaka..och godare får man leta efter!!! Fick receptet av lilla mamma en gång i tiden!!

Tänkte dela med mej av det...tror säkert att ngn av er gjort den..!!!

Äpplekaka

2 ägg

1 1/2 dl socker

1 1/2 dl vetemjöl

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ner mjölet.
Häll smeten i en smord och bröad förm.

Skala och skiva äpplena..stick ner dom lite i smeten..skall täcka hela kakan.
Hyvla över smör/marg ( anv laktosfritt)
Strö över kanel och även pärlsocker.

In, mitt i ugnen på 175 c.....men vet inte hur länge..men det ser ni..när kakan börjar släppa i kanterna..el prova med en sticka.

Idag serverade jag den med Oatlys..vaniljsås...annars brukar jag alltid ha..laktosfri vaniljglass till.

Nu skall jag bara vara....även denna dagen har gått i ett rasande tempo!!! Iof sig gillar jag det...så jag gnäller absolut inte!!!

Fröken Mys..önskar er alla en underbar måndagskväll!!!

Ta vara på dagen...den kan förändras snabbare än du tror..och man skall aldrig ångra...varför sa jag inte vad jag tyckte om honom eller henne! Dom där små orden..kostar så lite att säga!!!
Så glöm inte berätta...bl a hur mycket du tycker om ngn!!!
Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. Mums!
    Man tackar för receptet!

    Här har det också varit från och till väder idag, märks att hösten är på väg!

    Hoppas allt är bra!

    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  2. Mmm gott! Den brukar jag göra, men tack ändå för receptet;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hallojsan:)
    Mmmmm va gott med paj o äppelkaka ,snor receptet hi hi
    Ha en myskväll nu fröken Mys
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  4. Hallojs Mysan.. Umm härligt med besök och äpplegodis. Ja ibland kan de stressa till sig lite eller hur,,, Men vad gör de när livet är så härligt. Så skönt ändå att det inte var borelia. Ha de så bäst nu...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Hejsan! visst är det smaskens med äppel kakor denna tiden! ha en fin dag.dags att fara mot jobbet..kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Hallojsan goa vännen! Ååå vad gott med äpplekaka .Bara så himla gott .Tack för receptet.Ha en fin tisdag.Mys och njut och var rädd om dej !Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  7. ...tack för gott recept! Mmmm vilken lyx att efter tvättstugan så sitter herr MYS i soffan,hihi...är dej väl unt! Jaa vi kanske ska samla ihop ett gäng bloggare som inte sover på nätterna o sitta o tjata istället.
    Jasså mamma ej fått svar på nåt än,stackarn! Kram på dej o tack för värmande kommentarer Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika