söndag 21 augusti 2011

Hemma igen...

Då har jag varit på kusten och hos lilla mamma!

Var som sig bör..först vägen om kyrkogården...där blommade det fortf så fint..enda jag gjorde var att tvätta stenen och plattan..för av ngn konstig anledning...så hamnar allt nyklippt gräs där!!

Sen hem till mamma..rensat rabatten..tagit in utemöblerna..dammsugit...bytt gardiner...osv...
Lilla mamma behövde även handla...skriv en lista..så fixar jag det...hmm...nej då..blev som sist..hon skulle med..jaha...?!
Hur som..hon handlade..vi har fikat och ätit midd...

Visst har lilla mamma ont..självklart...hon får vila ryggen mycket..osv...
Men tänk ändå hur det är....när man har sällskap och ngn att prata med...så tänker man inte såå mycket på det onda!
Hennes blodtryck har gått upp...så i morg skall hon ringa distrsköt..och be att hon kommer hem och tar det.
Sen som jag sa...även om det gör ont..så måste du gå lite..även om det bara blir runt kvarteret. Är så lätt att man stelnar till.
Ser bara på mej själv...tänk om inte jag sprang..undra hur stel jag skulle vara då...?

Så lilla jag..tror att besöket..gjorde susen...:)

På hemvägen, passade jag även på att åka vägen om lilla faster på Torreby....
Vi satt i uterummet och fikade..och tittade ut på ett spegelblankt vatten...underbart!

Tja..det var den söndagen i stora drag!!!
Om en liten stund kommer Josefine och hämtar mej...så skall vi åka till Snäckan en sväng!

Önskar er alla en fortsatt underbar söndagskväll!
Var rädda om er och varandra! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Härligt att kunna hjälpa till lite :)säkert skönt för henne att komma ut en sväng till affären hi hi lilla mamsen.
    Tur hon har dej :)
    Han en skön kväll min vän.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Jaa du det låter som när man åker till lilla pappa...Det går i ett! Hahaha man hinner knappt sätta ner rumpan alls.Ska dit i morgon o städa byta säng o steka MAKRILL! Blir nog bra. Då har du gjort ett gott jobb i dag med andra ord.Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  3. Snäll du är som åker och hälsar på din mamma.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Trevligt att hamna här hos dig! Kram susanne

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika