söndag 18 september 2011

Regn och regn....

Precis vad det gör just nu......

Tog mej faktiskt i kragen..och satte på mej löparkläderna...en stund efter frukosten.
Gick så lätt!!! Är ju en helt annan luft nu...och det gör att det går mycket lättare för mej att springa ....vet inte varför men så är det!

Sen hem..duschade och bara slappade...så härligt..
Fick sms av Josefine...hon och Yo hade varit ute i skogen...så jag sa. kom hit...så fixar jag kaffe. Vilket dom gjorde..sååå mysigt!!!
Fick hjälp att vända köksfönstret...så nu är det putsat!!!

Sen har Pia varit här på middag. Vi åt rester från gårdagen...faktiskt lika gott idag..hihi....

Nu har jag redan satt mej tillrätta i soffan..och här skall jag sitta...heeela kvällen!!
Blir tidigt sänggående...skall upp vid 04.00...Skall köra Yo till Malöga i Thn...hon skall flyga till Stockholm. Skall till Skarpö på kurs. Klart att mamma ställer upp och kör!! Hihi...vad gör man inte för sina barn!!!


Så var det receptet på smördegssnurrorna....sååå enkelt!!!

Köp färdig smördeg (finns i kyldisken i mataffären)
Rulla ut den...bred över tomatpuré alt tomatketchup.
Bred på pesto (grön) över tomatpurén
Strö över smakrik riven ost

Rulla ihop som en rulltårta..el lite lösare.
Lägg in den ca 30 min i frysen..för den är lättare att skära frusen.

Ta ut den skär som till kanelbullar...lägg dom på en plåt med bakplåtspapper.
175c mitt i ugnen ca 8-10 min.
Dom är PRECIS lika goda..kalla som varma!!!

Önskar er alla en fortsatt mysig söndagskväll!!!
Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Vad duktig du var som stack iväg ut och sprang i morse. Hade själv ett spinning pass inbokat på em som jag bokade av.......
    Jag gjorde lite nytta ute istället.

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  2. Hej! tack för receptet måste provas :) har läst i kapp i dina inlägg.. så trevligt ni har haft det du o dina med italiensk buffe o mysigt att ses.. ha en godnatt du som ska upp i ottan.kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar middag :O) vad roligt att få duka så fint och bjuda på så god mat. Och vilka fina rosor. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  4. Härlig söndag!:)
    Åh, vilken bjudning du hade, väldigt fin dukning och allt såg så gott ut!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Mysan du är för gooo.Tack för receptet. Joo helt klart borde vi ses. Skulle vara kanon. Men de måste ju bli på Snäckan då eller hur. Duktiga du som löper här får det bli med simfötter i såfall.Men jag håller på att söka efter ett gymsom inte kos´tar halva lönen. För uteliv verkar inte vara att tänka på. Ta de lungt på vägen imorgon nu...

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika