måndag 14 november 2011

Avd 45...rum 3....på NÄL.....

Där har jag bott och tillbringat min tid..sedan i torsdags fm.

Fick åka hem igår..så jag blev hämtad av älskade Josefine!!! Tack för att du ställt upp som du gjort!! Du är guld värd!!!

Så här sitter jag nu i min soffa...och här kommer jag att tillbringa de närmaste dagarna..eftersom jag inte orkar så mycket.

Gör en snabb resume´av vad som hänt.......

Fick ny tid 9e nov på Näl igen..har ju åkt in och ut där..det sista....
När jag kom dit hade jag lite feber..men min snabbsänka..hade på två dagar mera än fördubblats....undersöktes..igen med ultraljud...och där fans ngt som inte skulle vara där....en stor varböld.

Blev inlagd direkt...hamnade på en sal med underbara människor..länge sedan jag skrattade så....!!!

Opererades på fred em....där dom tog bort äggledarna och en äggstock. Varbölden satt i ena äggledaren.

Fick ligga extra länge på UVA..pga..att mitt hjärta lever sitt eget liv..med dubbelslag och uppehåll...men JAG vet ju att det inte är ngt farligt...och det kom en läk..dit och också konstaterade.

Har mått bra efteråt men har en djävulsk medicin som jag äter...och skall äta ett tag...för att få död på alla bakt.....

Att jag var uppe och mådde så bra..tror dom bl a beror på min grundkondition...Tackar för det!!!

När jag kom upp från operatationen..hade min granne åkt hem...men hon hade lagt en lapp på mitt bord....




Blev såå glad.....

Såå hur kunde då det här hända...???

 2a nov...gjorde jag ett liiitet ingrepp...i samband med det...var inte personalen eller instrumenten tillräckligt sterila...utan dom fick med en bakteri...vilket gjorde att jag några dagar senare...var tvungen att genomgå...en operation!!!!

Ni skall veta...att jag varit förbannad!!!!
Så nu blir det en anmälan...på det hela.....

Ja mina vänner det är i stora drag vad som hänt mej det sista...
Därför som ni förstår har jag inte varit här i Blogglandia!!!

Ser att ni bloggat massor..men orkar inte...läsa bloggar tillbaka..utan börjar idag..igen...

Jag önskar er alla en fortsatt underbar dag....!!!!

Var rädda om er och varandra....!!!



(lånat från nätet)

Texten säger allt!!!!! Kram/Annika

9 kommentarer:

  1. Blir gråtfärdig över allt vad du har fått stå ut med, och gått igenom. Hoppas nu allt blir bra, även med din anmälan!
    Och att du nu kommer att må bättre och bättre, stora, jaa, Bamsestora Kramar till dej, från Maggan
    med bloggen http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Men va är det som har hänt!!
    Jag har läst hela berättelsen men vad har du råkat ut för, det va det värsta, inte sterilt..det var bra att du anmälde dom och att du orkade dessutom!! Jag hoppsa innerligt att du piggar på dej så fort som möjligt!!!
    Ha de BÄST!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Lilla gumman! tänkte på dej flera gånger under helgen,kände på mig att det hade hänt nåt!...Usch när dom inte håller sig eller instrument rena..Blää,va tråkigt! Men kul med nya goa kamrater i stället! Krya på dej nu i lugn o ro! Kram på dej Annika ♥

    SvaraRadera
  4. Men oj, så dramatiskt! Hoppas verkligen att du får må bra nu! Vilken fasansfull historia!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen, jag har varit i Stockholm i helgen igen så jag läste precis din blogg nu. Detta var ju inte bra! Ta hand om dig och massor av kramar ifrån mig. Annika

    SvaraRadera
  6. Krya på dej och hoppas att det går åt rätt håll nu.

    Kramar Bittan

    SvaraRadera
  7. Men oj va du får gå igenom :(
    Är de inte helt otroligt att dom inta kan hålla sig själva rena och lika med instrumenten herre gud!!!
    Hoppas de blir bättre och bättre med dej nu vännen .
    Ha de så gott.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  8. Hej! jag hade på känn att du var på lasarettet,eftersom dina symtom inte lät så bra,o sen blev det tomt efter dig! hoppas att det fortsätter bra nu vännen! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  9. Kära vän! Jag förstår att du är förbannad, med all rätt. Skönt att du är hemma och att vi får veta att du är ok, även om det dröjer innan du är helt återställd. Sköt om dig. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika