onsdag 21 december 2011

Godmorgon på er alla......

Tänka sig..här sitter jag redan och bloggar!!

Avnjuter frukosten i lugn och ro..tänt lite ljus..och mina granar...såå mysigt!!
Varför sitter jag då redan här..jo dels för att jag vaknade tidigt..och sedan tänkte jag titta på adventskalendern!!
Får ge den ännu en chans..är ju bara ett par dagar kvar nu...

Annars idag då...?

Skall följa med Josefine...när hon bl a skall till sjukgymn...efter det skall vi åka iväg och fika....
Blir förmodligen Torp..tror jag!!

Ja mina vänner..idag är det "bara" tre dagar kvar.......

Tänk så många förväntansfulla barn som längtar efter julen..och tänk sedan..hur många stackars barn som inte får någon "fridefull" jul. Utan istället "ser fram emot" julen med bävan!!!

Orsakerna kan vara många....bråk i familjen...för mycket alkohol...eller där föräldern/föräldrarna..inte har råd..att ge några julklappar!!

Ibland behöver man tänka på detta tycker jag....framförallt när man ser julklapps hysterin hos många!
Det viktigaste är ju ändå..inte julklapparna utan att vi umgås..och har det bra!!

Det borde vara ALLA barns rättighet..att få ha det bra!!

Kunde jag..skulle jag öppnat mitt hem..för många!! Eller iof sig..mitt hem är öppet för dom flesta..både på jul..och även annars!!

Nu mina kära bloggvänner..skall jag fortsätta titta på julkalendern!!

Jag önska er alla..en fantastisk dag!!



Gör denna dagen till din egen..för det är bara DU själv..som skapar och fångar din egen dag!!
Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Tack söta du för dina alltid goa och värmande kommentarer.Jag blir bara så glad.Stackars vissa barn som inte får ha en bra jul.Sånt gör mej arg.Alla bars rätt är en bra jul.....Ha nu en mysig onsdag goa vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika