tisdag 24 januari 2012

Kall morgon......

Godmorgon..alla där ute...!!!
Idag har vi lite drygt -7c..men ser ut att bli en härlig dag! Ser ut som om solen ..även idag..skulle kunna titta fram!
Tänk..att det redan är en månad sedan julafton...vart tar tiden vägen...???

Var ju hos Lisa igår...köpte med en flaska vin..som present...
Men sedan hade jag även köpt en liten flaska champagne...och ett par chokladbitar....en champagnetryffel..och en mörk choklad med flingsalt...sååå gott!

Så när jag kom bad jag om två glas..och en liten assiett..sedan skålade vi..och avnjöt underbar choklad!!
Blev såå uppskattat...tänk det brukar alltid..vara det "lilla" som gör det!

Avnjöt sedan bl a en underbar kräftsoppa!!!

Vad händer här..idag då..??
I eftermiddag skall jag ta en fika med Josefine...annars blir det lite fix..här hemma!

Skulle egentligen sprungit en sväng...men märker av mina dåliga leder..just nu..Axeln är tack o lov lite bättre idag...men övriga leder och kropp..hmm..sådär..
Men gäller ännu en gång..att göra det bästa av allt..!!

Jag önskar er alla...en underbar dag!!

Tänker ofta...på ett uttryck som min pappa ofta sa....." Se ett år bakåt Annika...och du skall se hur fort det gått...men se ett år framåt..och det är oändligt "!
Tänk såå mycket det ligger i dessa ord!!!

Så gör varje dag till det bästa..njut..lev ..här och nu...Livet är för kort..för att bara låta det passera..och sedan på ålderns höst..sitter du där..och kanske underar..vart tog tiden och mitt liv vägen...!!??
Som sagt lev i NUET!!!!
Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

8 kommentarer:

  1. En kall morgon här hos mej med. Nu knastrar brasan så det är varmt och gott i huset. Solen kikar försiktigt fram. Ser ut att bli en fin dag.
    Ha det gott.

    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det också kallt i dag.Men det är ju bara så underbart att det har blivit ljusare.Vad mysigt det lät att ha med sej champange och choklad till födelsedagsbarnet.Ja det ska va gött och leva.Ha en skön tisdag vännen.Kramar Rita ♥

      Radera
  2. ..bra ord från lille paps! Nåt att tänka på! Va mysigt du gjorde för väninnan,sånt uppskattas väl! Kallt o sol här oxå idag,fast jag sitter inne o syr,hihihi..Jag ska rensa min hårddisk lite då du Annika,anta att det va nåt sån't,hihihi..Kramen Gunilla

    SvaraRadera
  3. Tiden rusar fram. Snart är det sommar igen... eller vinter.;-) Kram S

    SvaraRadera
  4. Skumpa en måndag....precis som det ska va om man Carpe Diem :-)
    Må så gott och hoppas kroppen din piggar på sig.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Var det det mitt kräftsopperecept? det är ju så gott.
    Vad mysigt med vin och choklad :O) Här är det -13 grader i kväll. Sitter här med en kopp te och två pressade apelsiner. Jag säger det igen, du är helt fantastisk på att fånga dagen. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  6. Lät som en helt perfekt sak att göra en snöig måndag. Och kräftsoppan lät inte fel den heller.
    Inget roligt att det värker på det viset. Är det vädret som gör att det blir värre?
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Kvälls Mysan..Ja du ibland blir det inte som man vill. Men vilken go kväll ni hade iallafall. Finns det klokare än våra föräldrar och andra gamla. De hade så mycket visdom inom sig. Du de där chokladlyxet de lät inte helt fel de inte. Önskar jag kunde ge dig lindring till dina leder hjärtat. Jag har iallafall tittat på mitt löpband idag,hahhaaa...

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika