fredag 15 juni 2012

Begravning och Hunnebostrand....

Gokväll mina vänner....!!

Tidigt i morse..åkte jag hem till min lilla mamma. Vi tog en fika direkt jag kom dit.

Sedan åkte vi till min barndoms kyrka..i Askum..där det var begravning för Carinas mamma Gund. Carina och jag är sysslingar...och vi har umgåtts en del..framförallt sedan våra mammor blev änkor.
Iof sig...vi har umgåtts mycket som barn!!

Efter begravningen som var så fin...samlades vi i församlingshemmet. Där vi åt och hade en trevlig stund tillsammans!!

Lilla mamma och jag åkte sedan på en liten "tur"....
Först började vi med Ödby Ö..och tittade på alla underbara hus..sedan vidare...



 Till Sotenkanalen.....tänk den började byggas..samma år som min pappa föddes...1931..och stod klar...15 juni 1935..komiskt..77 år sedan..just idag!!..



Efter "turen"..  gick vi en, promenad i Hunnebostrand och tittade på årets sten utställning....



 Denna nål..tycker jag är helt fantastisk!!...
 Sedan blev det en tur till..

 Där vi åt pizza...såå ljuvligt god!!!

 Hunnebostrand..visade sig från sin bästa sida ibland..med sol..men blåsigt...och såå fruktansvärt kallt!!


Nu mina vänner är jag hemma igen..och har satt mej tillrätta i soffan..efter en lång dag...!!

Jag önskar er alla...en fortsatt mysig kväll..!!


(bild lånad från nätet)

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder ser ut att vara kanon väder o varmt men inte då. Pizzan ser god ut o man blir hungrig av att vara ute. Det var en fin tripp du o mamma fick trots en begravning i början. Ha en härligt mysig morgon dag kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Så kloka ord! Speciellt de sista! Ungefär som dessa "Lycka är inte att få det man vill, lycka är att vilja ha det man får" ;)
    Ser ut som en fin dag, trots begravning :(
    Fortsatt trevlig kväll, önskar jag dig fina du!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Dagen ni fick innehöll en blandad kompott,som började med en vacker begravning,för att avrundas med fin åktur o smaskig pizza.ha en fin Lördag!kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med begravningen men oftast en vacker ceremoni. Tittar in för att önska en trevlig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Fina bilder du delar med dig. Änglar på alla vis är vackra. Jag samlar också på lite änglar.
    // kram Fia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika