måndag 18 juni 2012

Mulet.....

Hej på er...!!

Är ingen nyhet precis..att vädret är som det är...mulet...regn (fast inte just nu)...blåser bara liiite och +15c.

Idag tvättar jag..fast är strax färdig..så skönt när det är gjort!!

Haft en mysig frukost..i lugn och ro...!! Det gillar jag..verkligen...skulle vara alla förunnat.. att få äta..just frukost i lugn och ro!!

Om en stund skall jag träffa älskade Yohanna..skall bli så mysigt....Kan tänka mej.. att hon är brun!!

Sen i eftermiddag är det fikadags med Ann-Louise. Blir säkert några timmar som vanligt på Blomsterkroken..men vad gör väll det..är ju så trevligt att ses!!

Jag önskar er alla...en fortsatt härlig dag..!!

Måste bara "citera" delar av en dikt...som lästes på begravningen i fredags.....
Den är så vacker....

" Men kanske ändå när allt kommer omkring
  vi tröttnar att räkna så kallt på allting
  och lär oss det vår Skapare vet:
  att kärlek är grunden för all växtlighet.

 Ty det bästa i livet är gratis och fritt
 och ges utan tanke på mitt eller ditt.
 Njut sommaren som gåva ur Skaparens hand
 och bidrag själv med en blomma ibland...."

(dikt av Atle Burman)

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Låter som en mysig dag.Ja jag är envis och viljestark.Men vi är riktiga kämpar du och jag.Haha.Ha en fin dag goa vännen.Mångadskramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dikt. Och så sant som det är skrivet!
    Här skiner faktiskt solen idag, men det blåser och ska bli regn framåt kvällen. Typisk midsommarvecka med andra ord, haha.
    Hoppas du får en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. God morgon..eller förmiddag menar jag!!

    Härligt att ha tvättenundanfixad redan..helt tokfullt i mina tunnor då jag väntar in solen som verkar ha gömt sig för evigt!

    Såå härligt för din dotter att ha fått lapa sol och fått en fin bränna..min börjar försvinna efter vår resa :(

    Hoppas du får ett par mysiga stunder idag med de dina!!

    kram kram Sanne

    SvaraRadera
  4. Hej Mysan...Nää ingen värme eller sol här heller. Bara en sjuk vovs. Jag har VAH idag..hahaaa. Härligt med frukost mys på egen hand. Hoppas du haft en härligt dag med allt och alla..NU har du iallafall MAIL, hahhaaa...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej vännen här öser det ner så lång ögat når inte ens hunden vill gå ut. Men dom har lovat fint i morgon om man kan lita på dom. Du får inte mäta dig med pepparkakorna som varit i väg hihi. Ha en mysig tisdag med mycket kul kramar Beijan

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika