söndag 16 december 2012

3:e advent.....!

God eftermiddag..på er alla...!!!

Idag tänder vi..det tredje ljuset...tänk..snart är det Jul....


Måste bara...visa några bilder..från när... mina "godingar" var små....




Jag säger då det..igen..!! Tänk så fort tiden går...idag är dom vuxna..och har sina egna "små" familjer...

Ni som fortfarande har små barn..eller barn som bor hemma...tag vara på den tiden..för vips..så är dom vuxna..och då kan man verkligen undra..
Vart tog tiden vägen...för vi föräldrar..blir ju inte äldre...:)..utan det är ju bara det..att baren kommer ikapp oss...vad det gäller åldern...eller...??? "Fniss"....

Idag är en mulen och grå dag...eller rättare sagt..väldigt grå och dimmig...+3c..och den vackra snön.. som vi hade..den försvinner mer och mer...nu är det snart.. bara slask kvar...!

Efter frukosten i morse...så åkte lilla mamma och jag till Snäckan och avnjöt en fika..i lugn och ro...med kakelugnarnas sprakande..såå underbart!! Det är verkligen livskvalitet..att sitta så..och njuta i lugn och ro!!
Sen åkte vi till BlomsterLandet...och efter det...åkte lilla mamma hem.....!

Nu skall jag strax äta lite...och senare skall jag gå hem till Ann-Louise...så skall vi åka till Ljungskile..och Ljungs kyrka....är Julens sånger och psalmer ikväll..och är det någonting..som jag verkligen uppskattar... och tycker är vackert..så är det just detta!!

Annars går jag aldrig i kyrkan..är inte..sen några är..ens med i kyrkan längre...!! Samtidigt är det lite konstigt...för om jag kommer till nya platser..brukar jag alltid gå in i kyrkan...och tända ett ljus...!!
När Josefine och jag..var i Gbg i onsdags...så gick vi in i Domkyrkan...tände var sitt ljus..och njöt av lugnet en stund... 

Nu mina vänner...önskar jag er alla...en fortsatt ljuvlig 3:e advent...!!





Jag hoppas att DU..bara omger dej med goda vänner...för som DU vet..dom så kallade vännerna..kan du klara dej utan!!
Det är dom..som alltid bara "tar"...utan att ge dej någonting igen...!! Och dom mina vänner...kan DU klara dej utan..!!
För som vi alla vet...Livet är just...ett Givande och ett Tagande...!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. så søte små "troll".:))

    tiden flyr...men litt deilig at vi snart har et helt nytt blankt år foran oss.:))

    Ha en kos søndag.:))

    SvaraRadera
  2. Ååååå så gulliga ungar!
    Ja tänk så fort åren går.
    Var rädd om dig med :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Inget mail än ! bitstr@hotmail.com ??? eller till nån annan :-) Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Vilka godingar!!! Ja fy tusan så fort tiden går, skrämmande:( Det känns nästan som ett annat liv när dom var så små.

    Tack för din goa kommentar:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika