onsdag 19 december 2012

Lite vitt...!!

Så är det utanför mitt fönster..har kommit..pytte lite snö inatt..är ett par minus...och en som vanligt..grå dag!!
Men vad gör det..när det är lite vitt på marken..!!

Var uppe tidigt...tycker att just den stunden på morgonen..när det är mörkt ute..att då tända ljus..ljusstakar..granar osv...är en underbar stund!!

Sedan har jag haft frukostbesök...avnjöt frukosten..med färska frallor..i lugn och ro..det är verkligen livskvalitet...!!
Fick en julklapp..men den får jag inte öppna förrän..på julafton...!!
Tror ni att det kliar i mina fingrar...?? JAAA..det gör det...ha ha....

Nu skall jag strax gå till Lejas..där jag skall luncha med Marianne...sen när jag kommer hem..kommer Lisa på fika....!!

Senare på em skall jag hämta Josefine..så skall vi åka en sväng till Torp..jag måste fixa en grej..inför julafton!

Sen ikväll..skall jag umgås med min goda vän..en stund...tja det var min dag..i stora drag...!!

Vad det gäller att skriva om mina barndoms jular..så får det bli ett eget inlägg...och det kommer...!!

Så mina vänner..nu önskar jag er alla...en fortsatt underbar dag....!!




Önskar att alla därute..kommer att få en lugn och fridefull jul...trots att jag vet...att en del..inte ser framemot denna högtid..som jag gör...!!
Fick jag önska någonting..så skulle jag önska..att det i alla hem..vore lugn och ro..och att barn..får vara just barn..på julafton..och få uppleva..hur det verkligen är..att fira jul...!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Du varma fina, du har så vackra tankar o ord och det värmer och glädjer att läsa dem.
    Jag tänker lite som du att alla inte har det så lätt och jag hörde på tv programmet Veckans Brott, att julhelgen var en av de värsta vad gäller våld och bråk i familjerna :( man blir så ledsen.

    Skönt att du kan konsten att ta vara på dina dagar,och nära och kära. Det är ju så viktigt att man inte slarvar bort det fina man har.
    Ha de bäst:)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önska dig en fin dag. Ska bli kul att läsa om din barndoms jul. Tänk så olika vi firar fast lika ändå.

    Kram karin

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar dej en skön och mysig onsdag underbara vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Gokväll gumman! Ja nu rusar dagarna förbi i en väldans fart! Jaa jag önskar också att alla kunde fåe n fiin jul men tyvärr så ser det ju inte så ut! Åh va skoj med julklapp! Kan du hålla dej nu då:)) Kramis på dej Annikavännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika