onsdag 16 januari 2013

Ännu en vit dag....!!

Godmorgon på er...!!

Här håller det vita i sig..nu menar jag alltså..färgen på utsidan...!! Snön ligger kvar..har börjat att snöa lite igen...och vi har -8c...
Verkar som vi har fått lite vinter..även om jag kanske inte vill ha det nu..men är väl alltid så..att man aldrig är riktigt nöjd..vad det gäller vädret!!

Här har morgonen börjat i lugn och ro..med frukostbesök..alltid lika mysigt...!!
Sen just morgonen..är så skönt att bara vara..i lugn och ro!

Resten av dagen ..vill jag ju alltid att det skall hända någonting!
Eftersom jag är hemma varje dag...så måste jag ju hitta på någonting..och då brukar jag förgylla mina dagar med att fika..med goda vänner!

Någon kanske tycker det är onödigt att fika ute så mycket som jag gör...men se det är mitt sätt att umgås..och komma ut lite varje dag...!!
Sen är jag ju en social och rastlös person...så det måste..hända ngt varje dag..nästan iaf..hi hi...

Så som ni då förstår..så står det fika på programmet..även idag...!!
Jag skall träffa Yohanna ...och efter det...skall jag träffa Josefine....härligt att träffa sina döttrar ...och jag är så glad och tacksam..att vi har den fantastiska kontakten...som vi har!!

Kvällen blir lugn..skall kika lite på tv..och bara ha det bra!!

Nu mina kära vänner..önskar jag er alla..en fortsatt mysig dag!!

Sätt dej tillrätta...tag fram din bok..och tänk..nu har du snart..fyllt den med blad för en hel månad!!
Dagens blad..är det bara DU som vet..vad det skall stå på..för det är ju DU som skriver det..och det är ju just,  dina tankar... och funderingar som DU skriver in där...!
Kom Alltid ihåg det..att livet är Ditt..och det skall levas av Dej...och inte av eller genom någon annan!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



5 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag. Jag fyller en del av dagens blad genom att krypa upp i soffan och bara ta det lugnt. Kram

    SvaraRadera
  2. Du är såå värd alla fikastunder med dina vänner!!
    Fortsätt så, lev i nuet och njut...vänner och gemenskap är en stor lycka i livet....men det vet du ju redan, du fina!! :)

    Det där sista har jag också tänk sätta in i min blogg på "Dagens" hittade den på nätet och den är ju såå fin och tänkvärd!
    Tack för alla fina inspirerande och värmande inlägg och kommentarer du bjuder på

    Önskar dig en finfin onsdag vännen
    Ann-Louisekram


    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ja nu har det blivit vinter igen. Igår vräkte snön ner så det blev en lång stund med snöskyffeln.
    Mysigt att träffa vänner och fika. Det gör du alldeles rätt i och vad som är onödigt för en del är nödvändigt för andra. Man ska göra det man mår bra av.

    Ha en fin dag

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. ...KLART du ska fika,hälsingland det gör du väl som DU vill! HADE jag kunnat,hihidå hade jag också fikat varje dag...med nåt gott till alltså! Kaffet rinner alltid ner.
    JOodu Annika,frissan magsjuk så det blir den 23 istället..Jaja allting går,speciellt här ute på landet gör det ju ingen ting,värre när det blir kalas:)) Tack söta för mailet! Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika