onsdag 17 april 2013

Årets majblomma....!!!

Hej på er alla "goa" vänner...!!

Ja så var den då här...årets majblomma....!!



 Personligen tycker jag att dom var bättre förr...hi hi...då var själva blomman som i hårdplast..och lite blankare...nu är dom ju gjorda i lite kraftigare papper...!!
Konstaterar då...att det var bättre förr....:)

Undra om  denna dam Beda Hallberg...(som skapade denna blomma) i sin vildaste fantasi...kunde trott.. hur stort detta.. med denna lilla blomma, egentligen skulle bli...!!
Eftersom hon själv växte upp i fattigdom och misär..så var ju hennes ide´fantastisk!
1907 skapade hon majblomman!!

Tänk ändå...att den skall behöva finnas...man tycker att varje barn borde ha rätt till en..underbar barndom och uppväxt!
Sen är det ju tur då...eftersom alla inte har det...att man kan ansöka om bidrag till tex..sommarkollo...eller glasögon...!!

Vad har jag då gjort hittills idag...??

I morse kom min vän hit på en kopp kaffe...sen efter det..gick jag till Lejas dit Annika kom..och så tog vi en fika. Även Lisbeth slöt upp en stund!!
Alltid trevligt att träffas och prata bort en stund!!

När jag kom hem..satte jag mej en stund på balkongen...solen skiner...men det BLÅSER..!!
Nu tvättar jag..och när jag är klar med den..skall jag gå hem till min vän..en sväng...!!

Så jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig dag..!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Hej Annika!

    Jag håller med dej! Dom var snyggare förr :o)

    Och synd o skam att denna försäljning fortfarande behövs dessutom. Och klyftorna fortsätter bara ökar. Tråkigt att det i dagens Sverige ska behöva vara på det sättet.

    Jag köper majblommor varje år och har gjort så länge jag kan minnas. Idag blev det en majblommekrans av en så söt o artig liten kille som stod o sålde i mataffären. Och förmodligen lär väl några barn härifrån byn komma o knacka på också :o)

    Ha det fint o må så gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Ja håller med dej visst var dom bättre förr,finare också! Skulle kunna köpt 20 -30 st förut i mataffären,det vimlade av barn som skulle sälja..kan ju inte köpa av alla! Oj här har det nästan blåst storm idag.Tog med våran glasdörr till växthuset idag:(.Så det har vinnat bra:) Ha en fin kväll gumman ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Jag köper alltid majblomma, varje år. Jag brukar faktiskt köpa broschen, den sitter bra och tål väta. Lite dyrare så klart, men pengarna går ju till något bra :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika