torsdag 16 maj 2013

+24c.....blåst och liiite sol......!!

Tar tillbaka det jag sa i går...om Grek värmen....!! Det har jag idag...även om solen inte skiner....så mycket...så kan jag sitta i kortärmad tröja och kortbyxor..på balkongen...UTAN att frysa!!

Vaknade tidigt som vanligt....gick upp fixade frukost...och sedan gjorde jag en äppelpaj...!!

Anki kom hit vid 11...så vi har suttit på balkongen och fikat...jättemysigt!!!
Sen tvättar jag.....och om ett par timmar...kommer en vän hit..som jag inte haft kontakt med på något år!
Men härom dagen tänkte jag....nej..nu tar jag kontakt...så får vi se hur det blir!
Så om ett par timmar skall vi ses..får jag se...om vi startar där vi slutade för längesedan....!!

Igår var ju Yohanna...Josefine och jag på Café Flora i Ljungskile...hade läst lite om det...verkade mysigt...
Tja..mysigt...ja kanske när det är väder... så man kan sitta ute....
Mycket att välja på...nej verkligen inte....!!
Har aldrig...inte ens i storstäderna betalat sååå mycket för en macka...som jag gjorde igår....!!
På en sådan liten ort...och med dessa priser...undrar jag...hur länge detta kommer till att fungera!?

Så helheten...nej tror inte... att jag kommer att åka dit igen.....!!!





 En liiiten fralla...med ädelost..päron och lite valnötter....

Nu mina vänner, skall jag sätta mej på balkongen...och njuta av värmen!!!
Så ag önskar er alla....en fortsatt ljuvlig dag...!!



Tänk på dessa ord!!! För det är precis så livet är....det löser sig alltid..på ett eller annat sätt!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Aha, ja, jag blir lite trött på dom här supertrendiga kaféerna som rider på vågen att man tror att vi kunder betalar vad som helst för att tro att vi är inne.....det finns flera såna ställen och jag känner ibland: nääääe. Som Landeriet på Bokenäset, jag känner nog för det som du kände för flora. Nix pix.

    Då är det bättre med gamla mysiga ställen med lite skavanker och då tänker jag när jag gick i skolan på dom gamla glada tiderna, ja, nån gång när 60 talet tog slut och 70 talet började och vi varenda dag gick till ett ställe i Haga som hette "Mosters", den ultimata kafédrömmen för mig och det är det fortfarande.

    Nog om detta.

    Idag har vi fått värme och dörrarna står öppna på alla håll - gott!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt att du ringde din vän !Bara hålla tummarna att ni får en trevlig träff.Håller tummar och tår .Vad spännande .Härliga bilder.Ha nu en skön torsdag goa vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Såg lite torftig ut i lokalen! Skönt att sitta på balkongen och ha det mysigt. Hihi jag kör fortfarande med vinterjacka hemma...får tänka lite extra på ryggen nu när den känns ganska stabil! Ha det gott vännen! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Tack rara du för fina kommentarer. Hoppas det blev en fin träff med vännen från förr. Här har det varit över 20 grader varmt idag. Myggen har anlänt och de första myggbetten kliar som attan. Men vad gör det solen skiner och värmen värmer :o) GLÄDJE! :o)

    Ha en fin pingst. Njut, mys & Må!

    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  5. Kikar in för att önska en riktigt
    fin och Glad Pingst :)
    Kram Lollo ♡

    SvaraRadera
  6. Hej! så skoj med gammal vänskap! i bland blir det bra,ibland inte...mycke händer på vägen!hoppas ni fick en trevlig stund i af ♥ önskar dig en härlig Pingst helg!kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika