torsdag 27 juni 2013

Lite eftertänksamhet....!!

Tror att gårdagens inlägg..kanske eller förhoppningsvis fick någon att tänka till lite!
Även om DU inte själv är drabbad, så kanske du känner någon, eller har någon i din närhet som du vet blir utsatt av något slag!

Är inte alltid lätt att hjälpa..framför allt inte, om vederbörande själv inte vill eller inser att dom har problem.
Det du kan göra...som jag skrev igår...är att alltid finnas där...lyssna..ge goda råd...sedan om dom följs är en annan sak.

Om DU själv är drabbad...försök att prata om det med någon nära...även om det är svårt och känns jobbigt...men DU skall veta...det är alltid lättare att dela bördan med någon!


Det som var frustrerande ibland när jag jobbade...var att gjorde kvinnan en anmälan om misshandel..så visste man i regel...det går ett tag..och sedan tar vederbörande tillbaka anmälan. Även om man som polis skriver en anmälan...vad hjälper det...om hon inte vill medverka.

Nu lämnar jag detta ämne för ett tag...även om jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta.
Har ett par saker som ligger mej varmt om hjärtat...som jag skulle kunna kämpa hur mycket som helst för..detta med hustrumisshandel är ett...men framför allt..barn/ungdomar med destruktiva beteende..är det som ligger mej närmast!

Nu till dagen....!

Vaknade till en grå och mulen dag...regnet hänger i luften....men vad gör det...!! Drog på mej löparkläderna, och sedan gav jag mej ut på en tur!
Just denna känslan när jag kommer hem....duschar...äter en god frukost...och bara slappar en stund...den känslan är Underbar!!

I eftermiddag blir det en fika med Yohanna och Lina...och ikväll är det "Nattsudd" på stan. Butikerna är öppna till 22.00...Ja dom få butiker som är kvar alltså...i centrum! Hur som helst, skall Pia och jag ses..kikar nog runt lite och sedan blir det ett glas rött någonstans!

Igår eftermiddag träffades ju jag och May-Britt på Yerba...regnet vräkte ner...men vi satt här och njöt ändå...


Åt en god äppelpaj...


Är du i Uddevalla någon gång...kan jag varmt rekommendera detta ställe! God mat..och underbara pajer...som alltid är laktosfria! Vilket är en klar bonus!!

Nu mina vänner...skall jag dammsuga av lite...så jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig dag!!



 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika




2 kommentarer:

  1. Ja, vilket inlägg (föregående!) men det kan behövas en tankställare ibland. Själv har jag haft tur i livet och inte mött någon sån uppblåst sak, men man frågar sig som sagt hur dom orkar som lever med en sån?!
    Vad mysigt det ut där med paj och kaffe. Inte alls dumt.
    Hoppas du har en fin dag bland dammtussarna.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Japp. Tänker på förra inlägget. Japp. Och det där med att ta tillbaka anmälan är vad jag hört fortfarande det mest vanligt....

    Jag måste vid nästa stadstillfälle se till att ta mig till Yerba, det ser helt underbart ut och jag kan tänka mig att det är extra mysigt när det regnar.
    Agneta kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika