söndag 28 juli 2013

Växlande väder.....

I dag har det varit och är varmt! Mulet...regn och "pyttelite" sol. När det är den här luften...så är det så svårt att få det svalt inne. Kvittar om jag har tvärdrag!

I morse efter frukosten åkte mamma och jag till Snäckan...hade tänkt sitta ute...men just då regnade det...så det fick bli inomhus...

 Utsikten från bordet där vi satt....

 En av skärgårdsbåtarna kom...



 Ibland slår mej tanken....att staden med omgivningar.. som jag bor i...nog inte är så illa i alla fall!!!
Efter avslutad fika...blev det en tur till BlomsterLandet...och även till Nisses växter.
Sen tog min lilla mamma bilen och åkte hem!

Blir så imponerad...även om min mamma går lite sakta ibland...fniss...med det som imponerar mej är...att hon hänger med som hon gör..hon tycker allting är så kul...från att åka till Stockholm...till att ta en öl på Mortens...
Hon gillar stark och annorlunda mat...ta ett glas vin..spela spel...kort sagt...hon gillar det mesta!!
Sen skulle jag önska...att hon inte hade så ont i sin rygg...lilla mamma har skolios..och ryggraden ser ut precis som ett S 
Ibland får jag tänka till...opps...hon fyller visst 81 år i augusti!!

Den här lilla fjärilen satt på grannens bil..såg den när jag skulle åka iväg..och jag trodde inte.. att den var  riktig ...


 Men se...det var det! Har aldrig sett någon liknande...


 Nu mina vänner...skall jag fortsätta att bara vara...resten av kvällen!!
Så jag önskar er alla...en fortsatt mysig söndag!!


Tag vara på dessa ord..bär med dej dom..och plocka fram och Tänk på dom ibland!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Det är lite varannantimmas väder idag, men det har inte regnat här. Tog en lång klättertur över bergen, nästan till Hallinden och hem igen - härligt.

    Kul att din mamma och du har så trevligt ihop! Och jag tror jag förstår var det positiva kommer ifrån!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jaa himla mysigt landskap du bor i! Åh vad mycket fint det fanns,klippor,båtar,vatten...Härlig semester där.Kul med mamma som hänger me'..Min mamma var sån också.Gjorde mer saker än jag nästan:) Kram på dej gumman ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ja idag har det verkligen varit växlande väder. Mest regn och däremmellan lite sol. Tropiskt fuktigt ...blir nog en svettig natt.

    Sov så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Men gud vilken söt liten fjäril. Har heller aldrig sett någon liknande förut.

    Kramar Madame Edith

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika