fredag 29 november 2013

Fortsätter mysa...Present...och Göteborg..!!!

Go kväll denna fredagskväll!!
Hoppas ni har det bra och har fredagsmys!!

Jag tycker att jag börjar bli riktigt bra, på det här med att slå ihop, två dagar till en..ha ha..

Börjar därför med gårdagen!

Blev väckt med sms och knackande på min dörr i går morse...alltid trevligt när det står någon vän på utsidan!
Var bara att knalla upp. Fixade frukost, och efter den åkte jag och fick mina vinterdäck påsatta!
Därifrån åkte jag hem till Karin, blev bjuden på kaffe och hembakade kakor!! Sååå gott!!

På hemvägen stannade jag till på MAX och köpte med mej fiskburgare hem. Så skönt ibland att slippa laga mat!

Sen på eftermiddagen hämtade Lisa mej, så åkte vi till Torp. Blev bjuden på fika..Tackar för det!! Vi gick sedan och kikade lite. Jag köpte bl a en ljusstake med två stjärnor, som jag såå länge funderat på!
Blev även en ljusslinga till balkongen, som jag satte upp när jag kom hem. Tror ni den fungerade??
NEJ!! Så fick åka och byta den i morse, nu funkar det!!

Idag har varit en mulet, grått och även regn.

När jag hämtade posten idag, såg jag ett tjockt kuvert..kände igen handstilen..och tänkte..men vad innehåller detta??

 Tack snälla Anki, jag blev SÅÅ glad!! De passade mej perfekt!!

Nu i eftermiddag har jag varit en sväng till Göteborg! Såå mysigt!! Köpte ett par tidningar, gick och satte mej på Le Pain francais..
 och bara njöt!!

Gick sedan lite på stan, var inne på Balders Hage, köpte en löpare. Var även inne på en del andra inrednings butiker.
Älskar verkligen att gå i lugn och ro!
När jag sedan kom till NK, kände jag mej som 5 år igen. Deras julskyltning är ju alltid magisk!!






När jag sedan kom hem, gick jag direkt till Blomsterkroken, där Pia mötte upp. Så blev det AW där!

 Underbar majssoppa, gott bröd, ett glas rött

Så god tomatsallad, för att inte tala om pulled porken. Säger bara det! Mmmm, var såå gott!!

Nu har jag satt mej i soffan och skall se Skavlan om en stund.
Så mina vänner, jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll!

Glöm aldrig bort, att vara nöjd och glad för just det DU har! Gör det bästa av varje dag, och lev i nuet!
Ibland har man just svårt för det, eller tänker sällan på det, hur tacksam man skall vara över det man har nära sig! Som familj, vänner, och även det materiella. Men ändå är vissa aldrig nöjda, utan strävar alltid efter någonting annat, och tänk!! Det är just då, DU går miste om det DU har nära dej!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Pulled porked har jag aldrig ätit men det verkar såå gott! Vem ska ha änglar om inte du... :)

    Kramar
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Såå mysigt du haft och vad trevligt med de söta änglarna! :)
    Ja, vilken fantastisk skyltning, så stämningsfullt!
    Önskar dig en fin adventshelg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Härliga ljuvliga juliga bilder bjuder du på, och allt ätbart, snålvattnet rinner :)
    Önskar dej en underbar 1:a advent
    Kramar
    Margaretha

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika