onsdag 15 januari 2014

Blodgivare...snö...och fika!!!

Hej på er...!!

I morse efter frukosten...så åkte jag hit...

 När jag tänker tillbaka, kan jag Inte förstå..varför jag inte blivit blodgivare tidigare!!

 Alla som kan, borde egentligen lämna blod! Jag känner mej som en ny människa varje gång jag gjort det!
Idag fick jag frågan, om jag var yr i huvudet. var p g a mitt blodtryck som jag fick frågan..är ju kanske liite lågt 105/60...men bättre det!

Sen efteråt...satt jag i lugn och ro...gillar inte juice..men se det skall jag dricka efteråt..fniss.
 När jag sedan var klar, så skall man ju bestämma vad man skall göra för dom 50 kronorna man får. Jag skänker dom alltid till Barncancerfonden!
Då fick jag som vanligt höra..." Tänk nu har du gjort, två goda gärningar idag". Åhh det känns så bra!!!

Sen hem.....
 Utsikten från mitt vardagsrumsfönster....

 Snö...ja en del...kommit massor i natt...
 Snöar lite lätt, nu också..men ingen kyla. Är +-0c

Den här högen ligger på torget....

 Så här ser "granen" ut nu....!! Säger då det...vi har ingen riktig gran numera på torget...utan en plastgran!

Vad har jag hittat på mera då??
Jo, Ann-Louise och jag har varit på Blomsterkroken....
I dag blev det "special" mackor till mej!!

Hem...ätit middag..och sedan har jag fikat med T.

Men nu mina vänner..skall jag bara slappa...ev möblera om i hallen!!
Jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Har ett motto som jag försöker leva efter...vilket jag även hoppas att DU skall kunna göra!!
Det är " Att se möjligheterna, i stället för hindren "
Jag vet...att det kan vara och är svårt..men om man tänker så..blir allting mycket lättare!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Det var två fina gärningar du gjort idag. Eller skulle egentligen vilja säga att du har gjort ännu fler. Du har ju också delat med dej av dina alltid så kloka tankar och ord här i bloggen. Det är också en god gärning.

    Jag kan inte vara blodgivare. Men hade jag kunnat så hade jag gärna delat med mej. Eftersom jag ofta får ta prover så brukar jag ställa upp när elever behöver lära sig. Så alltid kan man bidra med något :o)

    Mys o må så gott!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. Tyvärr vill dom inte ha mitt blod..för mycket gift i alla piller man måste ha för att stå upp...hemskt när jag tänker på det....Men håller med ovanstående ..du dela med dig av dina kloka ord

    ♥Må bäst♥
    kramar wivi♥

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika