söndag 26 januari 2014

Redan sista söndagen...i Januari...!!!

God förmiddag på er!!

Alltså var tar tiden vägen, som vi så ofta frågar oss!? Så nu säger jag det igen...var har Januari månad tagit vägen..redan sista söndagen i denna månad.
Ja ja..är väl ingen idé att fundera på det, utan det gäller bara att hänga med!

Idag är en mulen dag...men inte så kall. Tänk i går morse hade jag -11,9c...kan lova att det var bitande kallt!

Nu sitter jag här i min soffa..hade tänkt FÖRSÖKA njuta av en kopp kaffe...men NEJ...smakar vidrigt!!
Vill ha tillbaka den där goda smaken...ja ja..får bli varmt vatten. Är ju tyvärr ingen älskare av te!

Så vad hittade jag på igår då???

Jo...efter att ha avnjutit frukosten...ha ha..skojar bara!! Vad det gäller att avnjuta alltså...varmt vatten, rostat bröd och yoghurt..är ingen höjdare!
Hur som helst...sen gick jag till Blomsterkroken där jag mötte upp Anki...fikan var precis lika mysig, som vanligt!!

När jag stod där i kön..och funderade på vad jag skulle välja...te...smoothie..kaffe..macka..något smaskigt....eller "bara" varmt vatten..??
Vad kom jag då fram till..?? JO..såklar att jag skulle unna mej äppelkaka..med grädde..och givetvis kaffe!!


 Jaha..smakade lite..kom på..undra om det är så bra med äpplen?? Hur som helst..smakade och åt lite av det! Smakade ljuvligt!! Kaffet kunde jag dock varit utan!

Efter mysfikan, gick jag hem och lagade skonkost! Sen åkte jag till Torp, där jag mötte upp Josefine och Niklas! Så mysigt att ses, var ju några dagar sedan sist!

Tänk, då fick jag fjädern, som Josefine ritat..och JA, jag har "tjatat hål i huvudet på henne"...att jag skulle få den!! Hahaha...

 Så jag niger och säger ännu en gång Tack Josefine!! Den pryder nu sin plats i hallen, och det blev såå bra!!!

Då var det som sagt söndag....

Om en stund kommer Liselott hit på en fika. Sen i eftermiddag skall jag förmodligen hem till Boel en sväng. Annars blir det en lugn dag!
Vaknade så tidigt i morse..så för mej känns det nästan, som om det vore eftermiddag, redan!

Mina vänner..nu önskar jag er alla, en fortsatt ljuvlig och underbar söndag!!



Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dej en soft och skön söndag vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Hej på dig! riktigt god fika mums...♥ fjädern är jätte fin!vad duktigt ritat! önskar dig en fin Söndag<> kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej bästa Du!

    Hoppas verkligen smaken kommer tillbaka för dej. Så synd att du inte gillar te. Det finns ju så många goda teer. Jag har en favorit som heter höstglöd. Jättegott!

    Så fint hon ritat! Extra kul att få hänga på väggen!

    Ha en fin dag!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika