måndag 24 mars 2014

Det där med sömn.....!!!

Hej på er!!!

Jag hör forskare och alla möjliga säga, att det är viktigt med sömn, och att man skall sova,  minst 7 timmar varje natt!!

Ja mina vänner, det har inte jag gjort på över 20 år, men ibland får jag iaf några timmar!
Brukar somna, men sedan vaknar jag efter ett par timmar, för det mesta somnar jag om, och sover ngn timma igen...innan det är dags att vakna igen!
Tröttsamt...Ja verkligen!!

I går somnade jag runt midnatt, vaknade 02.00 klarvaken!!! Läste lite...försökte somna om...tittade på tv...men det var lönlöst!

Tvingade mej att ligga kvar, men kan säga att jag åt frukost...tidigt!!!

Efter frukosten, njöt jag av en lång härlig påtår!!

Åkte sedan till vårdcentralen och tog bort mina stygn! Såg jättefint ut...men två av stygnen fick hon inte bort...så hon fick hämta en annan sköterska.
Hon lyckades få bort dom!

Så nu skall jag ha såren täckta i ca 2 v.

Lisbeth ringde på morgonen och undrade om jag ville fika med henne. Självklart!!
Så vi gick till Blomsterkroken...

 Där blev jag bjuden på fika!! Tack, ännu en gång!!

 När jag sedan gick hem, såg jag att påskliljorna slagit ut...underbart!!

Idag blev det....
 Raggmunk, bacon och lingon till middagen. Sååå gott!!

När jag sedan ätit, satte jag igång och bakade...

 Tårtbotten....

 Drömtårta....

 Kolakakor.....
Så skönt när det är gjort!!

Detta är vad som ligger på mitt nattduksbord, nu....
 
 Gillar verkligen denna författarinnan och hennes sätt att skriva! Såå mysigt!!

Nu mina vänner skall jag bara slappa och ha det gott!!
Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig dag!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Stackars dej som inte kan sova .Måste vara kanon jobbigt . Vad duktig du har varit som har bakat Ha en skön kväll vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Ja sova bör man annars... Jaa du jag har ju haft problem till o från.JUST nu Annika,sover jag rätt bra...peppar peppar...tror det beror på min hårdträning,är precis slut på kvällarna:)) Hahaha,är det inte det ena så är det det andra...Mysiga bilder verkligen ♥ Kram på dej fina Annika ♥ Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika