torsdag 27 mars 2014

Mysa.. och ha det gott....!!

Go kväll på er!

Nämner inte vädret...för det är som det är! Men kan säga ett ord! Kallt!

Eftersom jag inte hade någon lust att blogga igår, börjar jag med gårdagen!

Hade en lugn och skön morgon!
Sen gick jag ut på stan en sväng, mötte upp Ann-Louise och så gick vi till Blomsterkroken.

 Blev kladdkaka med mjölkchoklad och grädde....

Sen hem...fick lite fika besök..och efter det åkte jag och hämtade Josefine...så åkte vi till Torp. Handlade lite mat...och fikade på Briggen. Mysfika!!!

Då var det torsdag....

Vaknade tidigt, så efter frukosten gick jag upp och satte en bröddeg....

 Bakade några rosenbröd....
 Var tvungen att provsmaka...mmm...dom var riktigt goda...!!

Efter baket, åkte jag hem till Lisbeth....alltid lika mysigt och trevligt! Så Tackar för god fika..och en trevlig pratstund!!

På hemvägen stannade jag till på BlomsterLandet....

Köpte några påskliljor....visst är det fantastiskt..om ett par dagar är dom fullt utslagna...
Kan man ju inte tro, när dom ser ut såhär när man köper dom!

 Köpte även en bukett med gula tulpaner...är lite röda strimmor...så fint tycker jag!

Jag älskar ju gula blommor...men är däremot inte så mycket för påsken. Det har jag aldrig varit....
Så numera pyntar jag nästan inte alls.....

 Men detta ägg, brukar jag ta fram.även om det inte är så påsklikt!
 När barnen växte upp, pyntade jag alltid till påsk...gjorde det mycket för, att Josefine älskade påsken och dess färger...gult och grönt!
Men som sagt...numera blir det ägget ovan och sedan ett par påskharar, en krans av ägg och fjädrar samt en påsktupp i trä.

Tänk vilken skillnad det är på mitt hem...julen kontra påsken...fniss...

Nu på sen eftermiddagen mötte jag upp Pia, så gick vi till Harry´s och åt...

 Tänka sig, blev ett glas öl till maten....måste ha hänt någonting med min kropp efter gallstens anfallet...hihi
Jag som Aldrig tyckt om öl...kan faktiskt tycka, att det kan vara gott med ett glas.
Men ett räcker...eller ett halvt...fniss...

 Maten var lika god som alltid Toast Harry...alltid ett säkert kort!
God mat och trevligt sällskap...kan det bli bättre!!??

Nu mina vänner, skall jag sätta mej tillrätta i soffan!
Så jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Gokväll kära du! Ja vädret SKA bli bra i helgen nu serru:) B a r a för att jag jobbar antagligen! Härligabilder ..mmm..öl var längesen! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilken himla mysig torsdag .Härliga blommor bara älskar att köpa nya till varje helg .Mysigt att gå ut och käka .Ja det ska va gött å leva ;) Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Hejsan! här blir det allt lite påsk pynt! dock inga mängder,men kanske lite mer än dig "fniss" Rosenbröd var längesedan jag åt,kommer i håg att mamma alltid bakade dem...Önskar dig en fin helg! vädret skall ju bli fint :)) jippi! kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Vad härliga bilder och vad duktigt du bakat!! :)
    Lämnar en lite vårkram och önskar fortsatt trevlig helg!
    /Lollo

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika