onsdag 23 juli 2014

Klass 1...Varning...!!

Ja, inte varning för dåligt väder...utan Varning för höga temperaturer!!! och visst har det varit, och är så!
Både igår och idag. Fast jag tror att det är varmare idag! Har haft över +30c idag. I skuggan alltså!!
Skall ju bli så här varmt iaf ett par dagar till!!!

Go kväll på er!!

I går startade jag morgonen med en löptur. springer tidigt, eftersom det blir så varmt senare. Klart att jag kan springa på kvällen, men det passar mej bäst på morgonen!

Karin var här igår på fika, vi satt på balkongen..under parasollet och njöt. Sen gick jag en sväng på stan, tog en fika med M-l. Hem och så blev jag hämtad av Lisbeth, så åkte vi till Snäckan. Hade en så trevlig fika.

Josefine hörde sedan av sig, och undrade om jag ville följa med henne på kvällen till Snäckan. Självklart!! Satt och njöt i skuggan.

Som sagt, idag är nog varmaste dagen hittills!

Åkte ut redan vid 08.30 till Skeppsviken. Var ganska så ensam där.

 Så ljuvligt!! Jag passade på att äta frukost..och läsa tidningen..gäller att njuta av dessa dagar!!

När jag sedan kom hem..gick jag  till Yerba...
 och där blev det en fika i skuggan, tillsammans med T...

När jag sedan kom hem..satte jag mej på balkongen och läste. Säger det igen..så ljuvligt med ett stort parasoll...
Jag älskar ju sol och värme...men jag njuter lika mycket under parasollet!

Nu mina vänner, skall jag bara "vara " resten av kvällen!
Så jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


2 kommentarer:

  1. Ja, vilka dagar och nu har jag läst ikapp mig och du kan verkligen konsten att njuta och ha det gott, det ser så härligt ut. Idag har jag legat ute i båten och njutit jag med. Och så blir det säkert i morgon också för det verkar som om vädret skall hålla i sig......underbart, jag lider inte ett smack, men hade man varit tvungen att gå till ett arbete hade det kanske låtit lite annorlunda.
    Vi var ju på middag igår och tack och lov, det både smakade jättebra och var väldigt snyggt att se på och det var kyparen också och det sa jag till honom!!! Alltså att både maten och han var snygga!
    Så du har varit på dop i vår hamn, var det i klubbstugan, då, eller på berget? Hamnen är sötare från sjön än från land, den är lite ful och rörig fastän dom städar, gubbarna (min med) två gånger om året!
    Vi hörs!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, nu har det varit varmt länge med klass1 och klass2 varningar. Skönt att kunna sitta unde parasoll :)
    Tack för fina ord om vårt hus :)
    Trevlig helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika