söndag 24 augusti 2014

En helg i rasande tempo....med bl a 2 Fröknar...!!!

Go kväll på er alla, trogna bloggläsare!

Ännu en gång..hur mycket regn finns det?? Tycker och har tyckt i flera dagar, att nu räcker det! Så då förstår ni vilket väder jag haft! Sen är det konstigt, när kvällen kommer, då orkar sig solen upp en stund!

Jaha, då var även denna helg slut. Alltså, ännu en gång..var tar tiden vägen?

Går som vanligt tillbaka ett par dagar..vilket gör, att jag börjar med fredagen!

Hämtade Karin, så vi åkte till 2 Fröknar. Det är så mysigt att fika där, och bara strosa runt i denna lilla butik. Vilken håller på att byggas ut...så till Påsk...är den ngt större!
Fika blev de så klart...vilken jag blev bjuden på! Tackar så mycket för det!!

 Veckans paj, var blåbärspaj..så ljuvligt god! Jag vet inte vad dom gör med sina pajer...men det kvittar vilken jag äter..så är den himmelsk!!!
 På eftermiddagen var Josefine och jag en sväng till Torp...och sedan på kvällen var jag hemma hos T.

Lördagen bjöd även den på regn! Men denna gången klarade jag löpturen, utan att bli blöt!

Var sedan på Blomsterkroken och fikade med Liselott...hem hämtade bilen så åkte jag och hälsade på Lina! Givetvis blev det fika, även där!
Alltid lika trevligt..och ännu en gång!! Jag är så lyckligt lottad som har så bra kontakt med mina döttrars respektive!!

När jag sedan kom hem...bakade jag mitt grova bröd...

 På kvällen körde jag en repris..och var hemma hos T.

I dag har varit en riktig slappar dag. Bakat några rågrutor..är helt inne i detta med bröd bak..trots att jag knappt äter bröd längre! Men man kan ju alltid dela med sig...fniss.
Sen har M-l varit här på kaffe. och nu på  eftermiddagen var Josefine och jag på Snäckan. Känns som om man vill krama ur det där sista av sommaren!
Nu ändrar dom ju sina öppettider..och bara det är ett tecken på att hösten närmar sig!

Nu mina vänner...skall jag göra mej en macka..av det nybakade brödet! Så jag önskar er alla en fortsatt ljuvlig kväll!!



 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


4 kommentarer:

  1. Vikken härlig helg Annika! Samma här med vädret..blir ofta så fiint på kvällen!.Idag har det sölat rätt bra!..Ser så gott ut brödet mmmums ♡Trevlig söndag kväll Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vi hade nog inte riktigt lika dåligt väder i helgen som där du bor och idag var det riktigt fint, solen sken men runtomkring, utom åt söder, stod åskmolnen på parad. Så vi åkte ut och fiskade lite makrill! Gott.
    Sen till kvällen blev det ännu finare och vårt berg glödde i sensommarkvällssolen - eller vad det kan heta.
    Vilket gott bröd du ser ut att ha bakat, är det ett sånt utan jäst och med nåt annat i?
    Sov gott!
    Agneta

    SvaraRadera
  3. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Hej Vännen

    Vilka underbara dagar du har med finna vänner, vet du, så baksugen jag blir, ska verkligen vilja ha ett gott paj recept,

    Önskar dej underbara dagar
    Kram
    Margaretha

    SvaraRadera
  4. Hej! vad du är duktig som bakar så goda bröd!! finns inget godare än en nybakad macka/fralla :) ja regn regn o åter regn.sommaren tog verkligen abrupt slut!! och instämmer i Vart i hela värden tar tiden vägen?? lite otäckt kan jag tycka.må så gott <kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika