måndag 24 november 2014

Stamrenovering.....!!

Go kväll!

Tänk idag har solen visat sig igen!! Är långt mellan gångerna men desto ljuvligare när den visar sig!

Går tillbaka en dag igen!!
Börjar lite se ett mönster i detta, med att inte blogga varje dag!

I går förmiddag åkte M-l och jag till Torp. Började på smarteyes, för justering av glasögonen. Blev det bra?? Nej. Måste tillbaka igen! Tror att det gått troll i dessa glasögon!

Sen fikade vi på nyöppnade...

Gillar verkligen EH, och dom klart det bästa kaffet!
 Sköna fåtöljer att sitta i.....

I går eftermiddag var jag med Josefine och Niklas, till deras goda vänner. Där var det inredningsparty...Zelected by Houze.
En del fina saker, men jag handlade ingenting. Var en trevlig eftermiddag och god fika!

I morse startade jag dagen med att tvätta. Hade så mycket tvätt. Hämtade ju ner lite kläder från vinden, som jag har tvättat och lagt in.

Sen fick jag besök......
 av Anki och hennes lilla valp.
 Så söt, och lugn. Han sov sig igenom fikat!!!

Har sedan bytt gardiner, och adventspyntat lite. Men måste köpa en ny ljusstake, då den ena inte fungerar. Trots lampbyte. Tror att det var glapp i den, redan förra året!

Nu ikv var jag på möte, ang stamrenoveringen här i fastigheten.
Det skall börjas i jan/feb och kommer att ta ca 6v i varje trappuppgång. " Min trappuppgång" blir nog bland dom sista.

Vad kommer då att göras???
Jo köket rivs ut, nya luckor, fläkt, nytt kyl/frys, ny spis med häll, nytt golv och väggar.
Badrummet rivs ut, blir kakel på hela väggarna även på golvet. Nytt handfat, toastol, dusch...osv.

Kan man bo kvar...nej skulle inte tro det. Det kommer ju att bilas, och det för ju oväsen. Sen kommer det ju att ryka och damma som bara den!!

Men tänk, så bra när det är klart!

Vad kommer då detta kalas att kosta mej som hyresgäst?? Jo en månadshöjning med mellan 1500-1700 kr.
Vilket inte bara jag, utan fler reagerade på. Det är en saftig höjning!!

Vi fick boka tid, så nu på onsd morgon kommer dom hit till mej. Då skall jag välja luckor, färg på golv, väggar, kakel...osv.
Det skall bli så kul!!

Nu mina vänner, skal jag strax titta på Dicte. Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Men skit - höjer man hyran......det är klart, ingen gör något utan att få något igen, men ändå, det var rätt mycket pengar, tycker jag. Men seglatser som att det kommer att bli jättefint!
    Men glasögonen, vilken historia, tröttsamt. Men det rävfällor bara att kämpa på.
    Så jättefint det var på både Liseberg och Koberg. Var ni 5 Tim på Liseberg??? Wow.
    Ja, idag kom den, solen, och det var jättefint ända tills jag fick se allt kludd och kladd överallt, jag fick gå ut.....
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Då måste vi prata om damen i Väjern nästa gång, jag är så nyfiken på henne!
    Vilket väder, förresten!
    Men man ser alla skönhetsfel, både på sig själv och i huset.....
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika