torsdag 25 december 2014

Julafton och Juldagen 2014....!

God fortsättning, vill jag börja med att önska er alla!!!

Så då var det dagen D igår, som jag väntar på hela året!! Jag Älskar julen och är så traditionsbunden!
Sen när julaftonskvällen närmar sig, tänker jag alltid! Jaha, så fort gick denna dag och nu skall jag behöva vänta..ett helt år igen!

Julaftonen började i lugn och ro, för lilla mamma och mej!
Åt frukost i lugn och ro, och sedan fixade jag lite.

Först kom Yohanna och sedan hämtade jag Josefine, vi fikade med kaffe och tårta. Sen vid 16.00 kom Niklas så då var det dags att äta....


 Många julklappar låg under granen.....
 Självklart var jag tvungen att tända två levande ljus i granen. Ljushållarna är från när min mamma var liten...
 Efter att vi ätit var det dags för julklappsutdelning. I år var det Yohanna som var "Tomte". Vem hade trott att jag skulle få så många paket!?
 Tack Älskade Josefine för boken...den är så ljuvlig....

 Tack Älskade Yohanna och Lina för morgonrock och tröja! Passade så bra!!
 Josefine visste precis vad hennes lilla mamma ville ha....

 Av lilla mamma, pengar och två ljuvliga muggar....
 Blev såå glad för "Karma"...

 Aldrig hade jag väl kunnat tro, att jag skulle få denna ljusstake! Som jag har tittat på den, och inte kunnat bestämma mej!
Men tänk, jag fick den! Tack Älskade Niklas för den!!

Fikade igen, sen var vi ju tvungna att äta lite gröt! Med betoning på lite! Fick jag mandeln?? Icke sa Nicke..den fick Yohanna.

När kvällen sedan kom, och mor och jag blev själva, satte vi oss och tittade på Mässa från Rom! Det har blivit lite av en tradition!

Då var en underbar julafton till ända, och jag Tackar mina nära för en underbar julafton och så fina julklappar! Älskar er av hela mitt hjärta!!!

I morse var det ännu en frukost i lugn och ro. Sedan skulle vi gå en promenad. Såg så skönt ut. Solen visade sig och det  var och är -6c.
Blev ingen lång promenade kan jag säga!! Sååå kallt, och blåser lite.

Var ljuvligt att komma in igen.
Nu har vi precis fikat, och skall kika lite på tv, innan det är dags att äta rester!!

Så mina vänner, jag önskar er alla en fortsatt mysig julhelg!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

5 kommentarer:

  1. Det lät som en mysig julafton. Jag önskar dig en god fortsättning. Kram Bosse från ett vitt Ystad

    SvaraRadera
  2. DU har varit snäll det förstår jag det:) Underbart att fira med nära o kära.
    Vi fick bara vissa delar i år. Läs bloggen sen om du vill.
    Tack finaste Annika för julkortet,det värmde ♥ mitt ska du veta!
    Hoppas fortsättningen blir bra för dig nu då! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Låter som en riktigt mysig jul! God mat tillsammans med nära och kära :)
    Fina klappar du fått! Vill också ha den där boken.
    Kram och god fortsättning!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Du HAR varit snäll, det vet jag, och det gav utdelning vill jag lova! Och att Morberg skrivit till just dig, waouw! Vilka jättefina klappar du fick! Och så vackert dukat det var och härliga maträtter och det vackra brödet på hedersplats!
    God fortsättning.....man vet nästan inte vilken dag det är, men jag har listat ut att det är söndag i alla fall. Tror jag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig julafton du har haft .Underbara paket .Önskar dej en god fortsättning vännen .Kram Rita

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika