söndag 11 januari 2015

Egon...och Strul med nätet...!!!

Go kväll!!

Om ni kanske tycker att det varit tyst, härifrån ett tag...så är det helt riktigt!! Men det beror inte på mej, utan på anslutningen till internet...som INTE fungerar!!
Har försökt i flera dagar, så även idag!! Men nu så...!!!
Får ju gå tillbaka till fredagen....

Började dagen i lugn och ro. Sedan gick jag till torget, där Ann-Louise mötte upp. Vi gick lite på stan och sedan gick vi till Blomsterkroken. Tyvärr har Yerba stängt...det var nämligen dit vi skulle gått.
När vi fikat klart, träffade jag M-L så tog jag en snabbkopp, även med henne.

Då tar vi dagen igår..och Egon....

Blåste lite på morgonen och det Regnade!!!
Efter frukost och dusch, gick jag till Blomsterkroken där Anki mötte upp. Nu har dom satt upp lappar att hundar får vara med på första vån...
När vi satt där, vräkte regnet ner. När vi sedan var klara och kom ut, hade det klarnat, men oj så det börjat blåsa!

Sen kan jag säga, att det har blåst...och det bara ökade i styrka! Stan svämmade över, och långt upp på gatorna i centrum var det översvämning!
På eftermiddagen när jag åkte till Torp hade vattnet i Bäveån stigit till gatunivå. På Torp handlade jag lite, mötte även upp Josefine och Niklas, så vi tog en mysig fika.

Sen i går kväll var jag hemma hos T. Kan säga att det var problem att gå, både dit och hem.

I morse hade vinden avtagit och det har kommit och kommer några snöflingor.
Efter frukosten kom M-L hit på kaffe, och nu i eftermiddag kom Lisa hit.
Jag har ju bakat minisemlor....

 Så då blev det, att jag bjöd på detta...
 Gröper ur innehållet, vilket jag blandar med riven mandelmassa och grädde...
 Fyller sedan bullen med det, och lägger även på en klick grädde.
 Så gott, och minisemlor är sådär precis lagom!

Nu mina vänner önskar jag er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Här har det också blåst men varit kallt i stället. I dag är det -22 här där vi bor, men vi bor ganska högt så längre ner på samhället är det -27. Brrr!
    En pistagesemla har jag också hunnit äta. Har hållit mig länge nu. Är väldigt förtjust i semlor. De dem gör på fiket på ica är supergoda och fluffiga. Ha en bra vecka. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika