fredag 23 januari 2015

Filmen Wild...!!!

Hej på er!!

Josefine och jag var och såg filmen Wild i går kväll! Alltså jag måste säga, att jag var helt tagen under dessa två timmar som filmen varade! Jag tittade inte på klockan en enda gång!

Filmen handlar om Cheryls vandring längst Pasific Crest Trail i Karlifonien.
Cheryl spelas av Reese Whiterspoon, och hon gör en fantastisk rollprestation!!

Filmen bygger på Cheryl Strayeds bästsäljande biografi med samma namn.

Efter att ha sett filmen kände jag, hmmm man kanske skulle ta och någon gång i livet ge sig ut på en vandring! Dock inte så långt, utan bara en vandrig i Sverige.
Tänk...denna tanke har aldrig slagit mej tidigare!!

Som ni förstår, kan jag varmt rekommendera denna film!!!

Åter till dagen idag.

Det är lite mulet och ca -7c.

Tagit det lugnt på morgonen, ätit frukost och påtår i lugn och ro. Nu skall jag strax gå ut på stan och träffa M-L.
I eftermiddag blir det fika på Blomsterkroken med Ann-Louise, och ikv skall jag hem till T.

Så mina vänner, jag önskar er alla, en fortsatt mysig fredag!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



3 kommentarer:

  1. Härligt att gå på bio och det är en kanonfilm .Låter som en härlih dag .Ha en jättemysig fredag vännen .Kram Rita

    SvaraRadera
  2. Lät som en lite annorlunda film med Reese också. Kul att se henne i nåt annat än en komedi.
    Hoppas du får en fin dag. Själv ska jag iväg och jobba ikväll och sen i helgen så man vet vad man ska göra.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Hon gjorde sig bättre som osminkad naturtjej än fjollig söt flicka tycker jag och så fick man se att hon ju faktiskt var en bra skådespelerska, det liksom kommer bort annars.
    Vi får väl gå lite på pilgrimsleden förbi Grebbestad! Det hade väl varit exotiskt....höhö....Jag har faktiskt gått en bit i Spanien på El Camino, den som går till Santiago de Compostela, och det var fantastiskt!
    Hur mås det efter sprutan idag? Hoppas bra!
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika