måndag 9 mars 2015

En stad i sorg....!!

Go kväll på er!!

Ja som rubriken säger...så är nog vår stad lite dämpad!! Vilket inte är så konstigt med tanke på vad som hänt!
Polisen har jobbat på, och i går greps två män. Vilket ni säker redan vet! Eftersom det publicerats både i tidningar och på nyheterna.

Jag går tillbaka till gårdagen. Vädret var som staden säkert kände sig dagen efter det tragiska som hade hänt.
Alltså grått, och regn. Det utlovade vackra vädret, blev det ingenting av!

När lilla mamma och jag sett en stund på Vasaloppet, åkte vi till Snäckan och fikade.
 Som ni ser...var det grått....

 Tänk, om några månader bor det nog många här på vandrarhemmet....
 Även om vädret var trist...så var det varmt och mysigt inne..!!

Efter mysig fika, åkte vi till BlomsterLandet...och efter det åkte lilla mamma hem.

Sen på eftermiddagen kom Liselott hit på kaffe.

I morse var jag uppe tidigt. Tvättade 06.00. Visst är det tidigt..men tänk 08.00 var jag klar med allt!

Vädret har varit fantastiskt idag...strålande sol!!
Gick ut på stan vid 09.30, skulle träffa M-L på Espresso House. Satt där ett par timmar, hem lagade middag, vilken jag avnjöt i solen på balkongen!!

Sen mina vänner, gick jag upp på vinden. Rev ut det mesta som jag hade i mitt förråd, och kan ni tänka er...jag fyllde tre stora sopsäckar med saker som skall slängas!!

Vi skall ju få nya källarförråd...så allting som är på vinden skall så småningom ner i källaren. Blir iaf några kartonger mindre!!

Nu ikv har jag varit hemma hos Lisa på kaffe, och nu har jag landat i soffan!! Så mina vänner nu önskar jag er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Godmorgon Annika! ja vart är världen påväg?! för inte så längesedan inträffade även en dödsskjutning här i Jönköping med även då en ung människa som miste livet..fruktansvärt!!! och så tragiskt...Här regnar det i dag och jag som är ledig....får nog ta en riktig gofika o mysa inne istället...Ha en fin Tisdag <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Jag är vansinnigt imponerad av polisens arbete. Tänk om det blivit ett sånt där fall som bara hänger i luften år ut och år in. Det är förfärligt det som hände, tre unga människor på en gång.....det känns inte bra. Respekt för livet. Och respekt för vapen, bort med dom.
    Och idag har vi storm, jösses vad det blåser här och jag får sån där vårstormshuvudvärk!
    Ses vi snart, tro?
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja detta fruktansvärda som händer runt oss. Och speciellt när det kommer så nära som i samma stad.
    Må väl nu från Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika