måndag 15 juni 2015

Kampen mellan sol och vind...och en mysig måndag..!!!

Go kväll!!

Solen skiner och vinden är kall! Tror att vinden har bestämt sig..för att vara kall denna sommaren!

När jag var liten, så fick jag av min faster..varje gång när jag fyllde år, boken " Min skattkammare ".
Tyckte när jag fick bland dom sista..att fy så tråkiga dom var!!

Hur som helst...bok nummer ett, hänger knappt ihop...för se den tog jag under armen..gick en trappa ner..och så fick min farmor läsa sagor därur..varken hon ville eller inte!
Fast hon ville alltid läsa!

Vad tänkte jag då på...Jo hon läste en saga som handlade om en kamp mellan solen och vinden. Där dom tävlade om vem som var bäst....
Solen var varm och då tog man av sig lite kläder..och när det var vindens tur...så tog alla på sig kläderna!

Ja ni förstår ju själva...här tävlas det mellan sol och vind! Är det lä..tar jag av mej tröjan..men där det inte är lä..är tröjan kvar på!

Så vad har jag då gjort denna måndag??
Som ni vet, brukar jag ju förgylla mina dagar...så även i dag!

Började dagen med en promenad/löptur.
Har förstått att det pratas om..hur jag som har ont i höften..kan springa..och då kan jag ju inte ha så ont...osv..
Nu är det så här..en gång för alla!! Att jag gör det jag känner att jag klarar av och orkar! Ingen vet hur jag mår efter löpturen eller dagen efter..men se..det är mitt val! Sen är jag inte dumdristig..gör det för jä..ont, så klart att jag inte springer!

Men just nu..är jag inne i en bra period, och har inte så ont. Skulle jag ha det, så vet ni att jag är ganska bra på att dölja det!

 Ännu en gång livet och kroppen är min och jag gör som jag vill med båda!! Nog om detta!

Efter frukost och dusch gick jag till E H där M-L väntade. Satt där en stund, innan det var dags att ta lilla bilen och åka till Torp.

Där skulle jag möta Anki. Satt på utsidan Coop och väntade..tänkte konstigt att hon inte kommer..men bussen kanske är försenad!
Helt plötsligt ringer hon, undrar var jag är...då sitter jag utanför och hon står på insidan..hon har alltså gått förbi mej..och vi har inte sett varandra!! Hi hi säger då det!!

Hur som helst hade vi en så mysig fika på Briggen och jag Tackar igen för kaffet!
Blir inte så ofta som vi ses, men när vi ses är det som om det vore i går! Tänk vi har känt varandra i 38 år. Var har dom åren tagit vägen??

Vi började skolan samtidigt 10 jan 1977..men vi träffades inte förrän på sensommaren tror jag.
Har iaf varit 38 år som vi delat både glädje och sorg, och det är väl just det..som betecknar en god vänskap, att man skall kunna dela det!

När jag sedan kom hem, satte jag mej på balkongen. Åt middag och läste lite, och nu ikv var Lisa här.

Men nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Jo då, jag vet hur det är att ha ont....försöker att springa jag med, men det var så många år sedan så jag går och springer om vart an...yoga gör jag också...men nu har jag varit lat ett bra tag (abbans)
    Ha det gott nu!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaa du Annika! Det finns folk som vräker ur sig dumma saker som dom inte vet ett skit om! GÖR som du orkar o känner.Mysigt med böcker som kära farmor läste för dig ♥ Ja så kan det bli du med att gå om varandra,då är mobilen bra:)) Kram o trevlig midsommar på dig min vän.Själv jobbar jag dygnet i morgon men min man ska fixa go lunch till lördag när jag kommer hem:) Kram Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika