torsdag 18 juni 2015

Nålen som gled ut...och snart Midsommar...!!

Go kväll på er!

Satt precis och funderade på när jag bloggade sist...och såg att det var i måndags! Var har dessa dagar tagit vägen??

Då går jag tillbaka till tisdagen....

Startade morgonen som sig bör med frukost i lugn och ro...sedan blev det en mysig påtår!
Gick sedan till frissan, klippte mej bara lite, eftersom jag har tänkt att ha det lite längre! El bara lite!

Sen fikade jag med Lisbeth och på eftermiddagen träffades Josefine och jag på Snäckan, satt ute och njöt av solen och sällskapet! Så mysigt!!

Eftersom det var sol..satt jag även och solade på balkongen!!

I går morse, var jag uppe tidigt...för klockan 07.00 stängdes vattnet av här i huset. Det kom sedan tillbaka vid 14.00.
Hade ju tappat upp en del..men tänk ändå vilken vane människa man är..för man är ändå där vid kranen!

Sen när jag var klar med allt, åkte jag och lämnade bilen..för den skulle på service.
Yohanna hämtade mej, så åkte vi till Torp och tog en fika på Espresso House. Jag njöt även där av sällskapet och vi hade det så mysigt!

Kan ju säga att det regnade i går..eller regnade det vräkte ner! På med gummistövlar (vilket jag hatar) regnjacka och paraply, och så gick jag hem till Liselott. Hon fyllde nämligen år i går.

Där bjöds det på...



 Så goda smörgåsar...!!!

 och jättegod tårta...!!

När jag sedan kom hem, bakade jag en tårtbotten och även...

 Rosenbröd...

För längesedan gjorde jag en midsommarstång av rosenbröd...och se, det gjorde jag i går också!!

Tänk då var vi framme vid dagen före Midsommarafton...!!

Startade dagen med att tvätta..när maskinerna tvättade, så gav jag mej ut på en promenad/löptur...underbart!
När jag sedan kom hem...åt jag frukost...strök min tvätt..dammsög..och sedan åkte jag till IKEA och åt brunch!
Tyckte att jag var värd det...fniss

När jag sedan kom hem, var mamma här. Vi gick till Lejas och tog en kopp...sedan var det dags för mej att åka och...

 Lämna blod....

Eftersom jag alltid är kall om händerna fick jag en "värmekudde" att krama. Tyckte att det sved till i armen..tänkte inte mer på det..men hör efter en liten stund..."Nålen har åkt ut"
Ja då kan ni räkna ut resten..(nålarna som dom använder är ju lite grövre... ) Det var blod lite överallt! Så det blev lite städning, kan jag säga!

När jag var klar, satte jag mej och tog en kopp kaffe..och nu vet jag, att jag kan få en laktos och glutenfri kanelbulle!


När jag sedan kom hem, bestämde mor och jag att vi skulle gå Strandpromenaden. Parkerade bilen, och det regnade bara lite..men vi fick vända efter halva vägen, för det regnade mer och mer...
Eftersom det inte blev en promenad till Snäckan så tog vi bilen i stället.


 Skönt att sitta inne och titta ut på regnet.

 Blev en kopp kaffe och glass. Verkligen älskar denna glass!! Den är laktos, gluten och sojafri!

När vi sedan kom hem, har jag bakat en drömtårta och en sockerkaka.

Men nu mina vänner, skall jag titta lite på tv...så jag önska er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


4 kommentarer:

  1. Du är helt fenomenal på att baka och jag vet du sagt att du brukade göra bröd som midsommarstång, men att det var så fint hade jag ju aldrig kunnat gissa mig till! För vackert att äta.

    Och vad gör vi åt väder och vind? Nu börjar jag faktiskt tröttna på det på allvar, det är inte charmigt eller nåt sånt alls just nu......gaaaah.

    Väldigt bra ord av Dalai Lama! Precis så är det.

    En riktigt fin Midsommar tillönskas härifrån till dig och familjen!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Annika! i skrivande stund vräker regnet ner här...tänk att ofta är det just sådant här väder Midsommar.vilket fint midsommar bröd du bakat,har faktiskt fuskat med tårtbotten köpte en färdig,det får bli så när man skall jobba hela helgen.men jordgubbarna är svenska det är ett måste just denna helg :) Önskar dig en fin Midsommar kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Gud vad den tårtan såg god ut !!!
    Önskar dej en jättefin Midsommar helg !!!
    Kram på dej !
    Bia

    SvaraRadera
  4. Varmaste önskningar om en riktigt trevlig, skön och glad midsommar :)
    Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika