söndag 6 september 2015

Stamrenovering i min lägenhet...och Serneke...!!!

Antar, att kanske som förra gången när jag tog upp namnet Serneke i min rubrik. Så fick jag ett mail ganska omgående.
Möjligt att det blir likadant denna gången, vad vet jag!

Nu är det så här, att bloggen är min..och är en form av dagbok, så här skriver jag precis det jag vill!!

Vad har då hänt här sedan sist???

Byggställningarna både på framsidan och baksidan är borta, vilket är så underbart!

Jo som jag har skrivit tidigare, så är mattan i köket lagd. I köket just nu, står skåpstommar, det ligger bänkskivor osv...skall bli intressant att se hur det blir när detta kommer på plats!

Badrummet, ja där har det gjutits...och i min hall ligger kartonger med kakel som väntar på att bli uppsatt. Även det skall bli intressant att se hur det blir.

Så långt allt bra...eller bra och bra...tapeten i hallen är skavd lite här och där...så jag antar och tar för givet att där kommer det att målas, liksom ovanför fönstret i vardagsrummet!

Då har vi sovrummet...på väggen mot köket..är det gjort två ganska stora hål!! Inga som går rakt igenom utan ser ut som om man slagit i två gigantiska rostiga spik!!
Blev helt ställd när jag såg dessa...
Frågade i veckan, dom ansvariga vad det är för hål..men ingen av dom visste då...fick bl a svaret...Att det skall inte vara några hål där!!
Så nu väntar jag på svar..och vad som skall göras på den väggen! Måla om hela mitt sovrum..?? Inte vet jag!!


Det var lägenheten.....

Då till källarförrådet!!!

Tror ni att jag fick en chock i torsdags när jag kom ner till mitt förråd!
Där mitt förråd är, finns två till vilka är tomma. I det ena av dessa har det borrats och dragits in ett stort rör...
Vad har då hänt med sakerna i mitt förråd???

JO givetvis!!! Är allting täckt av ett lager typ slipdamm...då ställer jag mej frågan vem städar det för mej?? Eftersom denne någon inte kunde hört av sig till mej...så hade jag plastat allt!! Eller ännu bättre...denne någon..kunde satt upp plast för mitt förråd!!

Tänker så här...dom som nu gör detta och allting annat...hur tänker dom?? Eller tänker dom inte alls??
Är det bara ett jobb, och sedan struntar dom i konsekvenserna? Jag frågar mej gång på gång...Skulle denne någon vilja ha det så här hemma hos sig??
Nej, skulle inte tro det!!

Så alltså, när allting är klart i min lägenhet...så måste jag ta ut allting ur mitt förråd...bl a hyllor, stolar, kökssoffa...för att inte tala om allting annat!!

Pratade precis med en kvinna här i huset...och tänk..att någon hade gjort precis likadant i hennes förråd!! 

Inte undra på att vi blir förbannade!!

Jag har inte erfarenhet av någon tidigare stamrenovering, men det jag upplever nu..är som jag skrivit om tidigare! Varför gör man inte rätt från början? Gör klart på ett ställe i taget, och när det är klart gå vidare till nästa! Som det nu är, känns det som man är och rör lite här och lite där!

Nu skall jag strax lämna lägenheten, och det skall bli spännande att se vad som har hänt i morgon, när jag kommer tillbaka!

Jag skall även ringa Henrik (ansv på Uddevallahem, för bygget här) i morgon om bl a mitt förråd, för jag känner att jag orkar inte gå och klaga, utan någon annan kan göra det för mej...och även för dom andra!!

Jag önskar er alla, en fortsatt härlig söndag!
Kram/Annika




2 kommentarer:

  1. Hej hej ja det blir mera sällan mellan både mina egna inlägg och även att läsa era..men läser ikapp litegrann) då är du fortfarande på resande fot kan man säga) här rullar det på har känt mig lite down ett tag kanske för att sommaren är slut och man har en jobbig höst jobbmässigt framför sig.men så är det livet upp o ner :)) ha det gott kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej vännen :) Jag förstår att du både blir arg och frustrerad. Det är påfrestande att leva i en kappsäck och samtidigt stå ut med att hantverkarna slarvar. Stå på dig. Du har all rätt att klaga.
    Vad roligt att du har ett bröllop att se fram emot.
    Ha en bra vecka. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika