onsdag 11 november 2015

Kortison...röntgen..och att göra det bästa, av varje dag...!!

Go kväll på er!

Börjar med att Gratulera Josefine till heltidstjänsten! Är så glad för din skull!!!

Är nästan så jag skäms..men vad är det som händer..känns som om jag inte hinner med eller prioriterar bloggen längre!
Men så är det inte!! Är ju det där med tiden....

Nu får jag ju gå tillbaka i tiden igen!

Börjar med söndagen.

På förmiddagen var M-L här på kaffe, sedan på¨eftermiddagen kom Liselott och då hade jag gjort...

 Undra varför jag inte gör våfflor oftare? För det är ju så gott!

Då tar vi måndagen.

Var med T dels till ÖB, och sedan till Ikea.
När jag kom hem bakade jag...


 Lussekatter...
 och vörtbröd...
 Var ju tvungen att provsmaka. Men tyvärr hade jag för lite saffran i.

På kvällen var jag hemma hos T.

I går var det så tisdag.

Då gick jag upp tidigt. Bakade en mjuk pepparkaka, den, grädde och lingonsylt tog jag  med mig och så åkte jag hem till faster.

Där fikade vi och efter det städade jag. Blev sedan som vanligt bjuden på både middag och efterrätt. Så gott!
Hem, och iväg till Yerba där jag mötte upp Ann-Louise. Hade en som vanligt så mysig fikastund.

I dag var det så dags för läkarbesök.

Eftersom jag gått ner lite i vikt, så togs det prov på ämnesomsättningen,sedan fick jag två kortison sprutor i nacken.
Kan säga att det gör så jä...ont! Framför allt på vä sida. Tydligen är jag stenhård i musklerna, och det förstår jag eftersom jag har lite ont.

Sen pratade jag om att göra koloskopi. Vilket hon tyckte att jag skulle göra...så nu blir det remiss för det. Vet inte om jag har så stor lust med det...men men.

Sen skulle örat spolas..vilket också gjordes. Men det blev inte bra. Så efter ett par timmar fick jag åka tillbaka. Då visar det sig att jag har vätska som står bakom trumhinnan...men hinnan är hel? Så i fortsättningen får dom inte spola, utan ist suga ut vax.

Egentligen skall jag sitta och sova i natt, för det är svullet i örat...och svullnade blir värre när man ligger ner. Sen är det nässpray som gäller. Detta går över av sig själv.

Fick även med mig en remiss, för att röntga mina händer. Är kanske så att jag även drabbats av artrit.
Så jag tog mig en promenad till lasarettet. Är ju toppen för dom har dropp-in på röntgen.

Skulle det nu vara så, att jag drabbats även av detta. Ja då har jag det, och som jag alltid säger...Det gäller att göra det bästa av allting!

Har även varit hos Liselott på "gofika" och för en stund sedan var T här på fika.

Men nu mina vänner har jag satt mig i soffan, så nu skall jag ta det lite lugnt!
Önskar er alla en fortsatt mysig kväll!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Så smaskigt med saffransbullar!!brukar alltid baka en omgång i dessa tider innan jul)men dessa snuvor har gjort att det inte blivit) det där med öron kan vara besvärligt!! hoppas det blev bättre sedan<3 Trevlig helg vännen kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika