lördag 26 december 2015

Julen 2015...!!!

Så var då den där hett efterlängtade julen, redan över!!

Vädret behöver jag väl inte nämna..för där har det inte varit det minsta jul likt!
Här har det varit grått...och Blåst orkan..sedan har det  även regnat såklart!!

I onsdags, alltså den 23:e kom lilla mamma. Vi åkte till Torp och fikade, och tittade på alla andra som stressade...dom där som handlar mat som om dom inte tror att det finns någon morgondag...samt dom som köper julklappar i sista stund!

Även kvällen gick i lugnets tecken.

Sen kom då den där dagen som jag längtat och väntat på, ett helt år..nämligen Julafton!! ja jag vet..att jag är gammal..men det spelar ingen roll...jag känner mig som 5 år..just den dagen...fniss.

På morgonen åt vi frukost i lugn och ro..sedan...

 dukade jag...

 Först kom Yohanna, och efter det Josefine. Vi passade då på att fika.
Lagom till julbordet kom Niklas..men innan vi åt..drack vi lite champagne och åt jordgubbar..vi firade ju såklart Josefine och Niklas förlovningsdag! (dom förlovade sig 2011)

 Sedan blev det julmat....
 och till julklappsutdelningen blev det givetvis kaffe och tårta....

 Vad fick jag då i julklapp?? Jo..presentkort på IKEA...en underbar bok om Peter Jöback, vilken är en stor favorit hos mig...även Nadja Wedins ljuvliga kudde...som jag tittat på så länge!! Fick även pengar..och min gulliga svärson hade som vanligt tänkt till...fick en värmefläkt av honom!!

Så jag niger igen och säger Tack snälla rara för dom fina julklapparna!!

Josefine kom sedan med ett förslag...och det var att vi skulle gå på midnattsmässa!
Varför inte...så hon, mamma och jag gick till kyrkan. Har ju den precis nedanför huset där jag bor.

När vi stod och väntade på att bli insläppta...såg vi älgen som numera pryder sin plats i Hasselbacken...

 Visst det var högtidligt och fint...men tror kanske inte att jag kommer att gå fler år..på just detta!

I går morse, var det så åter frukost i lugn och ro!

Sedan vid 14...kom fört Yohanna...sedan T, hans mor och bror hit på "rester". Hade en så mysig eftermiddag!
Kvällen i går var..så lugn....

I morse efter frukosten åkte lilla mamma och jag till Göteborg. Började med att fika på Ahlströms konditori. Sedan gick vi i lugn och ro och tittade lite i affärer.

Nu är vi hemma sedan flera timmar...har ätit middag och nu sitter vi och tittar lite på tv.

Så mina vänner...där har ni mina juldagar i stora drag...och jag hoppas att även ni haft några ljuvliga dagar!!
Men nu skall jag sluta..och jag önska er alla...en fortsatt underbar annandag jul!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika












2 kommentarer:

  1. Det lät som en trevlig jul ;))...tänk att den är över för i år nu !!! tre dagar går fort...nästa år har vi funderat på att åka till fjällen och bo i stuga och gå ner till hotellet och äta hela julen ;))....men det är ett år tills dess ;))....ha en fortsatt fin helg!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. MYSIG jul Annika!!Ja jag jobbade julaftondygnet men det var mysigt också!! Såå go mat o dryck ni hade,tårtan såg go ut också! Hoppas nyår blir bra också nu,kram till dig ♥ Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika