lördag 27 februari 2016

Årets första utomhus fika...och kusten....!!

God eftermiddag denna soliga och ljuvliga lördagseftermiddag!

Bloggen har återigen kommit lite i kläm..har inte varit här sedan i tisdags! Så då är det dags att göra en återblick om vad jag har gjort!

I onsdags var jag med T på Ikea.igen!

Sedan tog jag min lilla bil och åkte jag hem till Karin. Var lite dimmig när jag åkte, men ju närmare jag kom..så sken solen.

Hon undrade om vi skulle ta med fikat och gå till havet..självklart!!

 Så ljuvligt att sitta och titta ut över havet...



 Fast det var lite kallt..så det slutade med att vi gick in i lusthuset och satte oss!!

Men det är sådana här dagar som man sparar i hjärtat...

Kvällen var jag hemma hos T.

Så kom då torsdagen, och efter att jag fixat till mig så åkte jag hem till lilla mamma!

Hon har varit så duktig och plockat upp massor av kartonger..fast i hennes sovrum stod en del kvar.
Jag är ju den jag är..organiserar och röjer som bara den...

Så jag packade upp lådorna, flyttade möbler, och dammsög. Sedan var det dags för en paus, och eftersom vädret var fantastiskt så blev det en tur till Kungshamn.


 Smögenbron...
Fika gjorde vi på Hamnbageriet...
 Är det enda öppna café som finns..men det gör ingenting, för dom har så goda bröd och bakverk!!

När vi sedan var tillbaka, lagade mor middag och jag fortsatte röja..upp med saker på vinden..och vi hade även varit till återvinningen med alla kartonger!!

På kvällen festade vi på färska räkor..och jag sov över.

Så var det fredag..och då tog jag tag i resten..fixade i ordning vardagsrummet och även sovrummet helt..samt att jag satte upp alla tavlor och hyllor..dammsög även min bil..som ni förstår har dessa två dagar gått i ett!

Vi tog även en paus i går..och då blev det återigen ett besök på Hamnbageriet. Är ett väldigt litet cafe´/bageri..men så mycket folk som kommer och går!!

När vi sedan ätit middag åkte jag hem..och lilla mamma var så glad och tacksam över all hjälp som hon hade fått!

När jag kom hem..var det bara in med mina saker och så hem till Lisa, där det serverades hemmagjord underbar pizza och ett glas rött!

Var så  pigg när jag kom hem. Gick in på min tfn för att swisha pengar till Josefine. Fungerade det..?? Nej!! Har ju bytt både mobil och abonnemang.
När jag då skulle gå in via datorn och fixa Bank Id..så fungerade inte det heller..så sent i går kväll ringde jag support på banken..dom har nämligen öppet dygnet runt.

Jag undrar vad denna kille som jag pratade med tänkte...för jag kan ju ingenting om datorer..men se han var lugn och förklarade så bra..
Sen klarade jag av att installera både Bank Id och swish... kände mig så duktig.

Somnade väl vid 01.00 någon gång..vaknade sedan strax innan 04.00..klarvaken..så jag tittade på tv..installerade fb på tfn..osv..slockande strax innan 06.00 och 07.00 ringde klockan...

Gjorde mig i ordning och sedan strax innan 09.00 var det frukost hos Lisa. När vi var klara, åkte vi till Gbg för hon skulle titta på bil.
Hon inte bara tittade utan även köpte!

Efter att allting var klart åkte vi till Backaplan och där blev jag bjuden på fika!

Nu har jag varit hemma en stund..så jag har städat och ätit middag...men nu skall jag bara ta det lugnt resten av kvällen.

Så mina vänner...jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Härligt med havet !!!....här är snön kvar, men vårljuset har kommit tillbaka sååå härligt !!.gillar vår/vintern...innan slasket tar över ;)....
    Ha en fin helg !
    Kram bia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika