måndag 15 februari 2016

Seg förkylning...Alla Hjärtans dag...och Sol!!!

God förmiddag på er!!

Solen skiner från en klarblå himmel, så underbart!! Även om det är -7c så vad spelar det för roll, när solen värmer!!

Jag var nog förkyld i bland som barn, men som vuxen vet jag nästan aldrig att jag varit förkyld. Har träffat många som varit det, men alltid lyckats klara mig, tills för drygt tre veckor sedan. Började med halsont ett par dagar...sedan kom hesheten..tyckte efter några dagar att nu är jag bra...då blev jag tät och sedan kom den hesa rösten tillbaka.

Men i dag..känns det nästan som om allt är borta!! Är underbart..fast jag kanske inte skall ropa "hej" ännu...!!

Ja ja..det har "bara" varit en förkylning..så inget gnäll här inte!

I lördags åkte jag till Torp och där mötte Susanne upp. Som vanligt var det en jättmysig fika, vilken vi avnjöt på Briggen.

I går var de då Alla hjärtans dag..vilket väl inte hade ungått någon! Många gillar den inte, men jag tycker den är mysig!

Morgonen började med att Lisa kom hit på frukost, när vi ätit klart åkte vi till Snäckan och fikade. Var fler än vi som tänkt samma tanke..men vad gör det...vi fick ju plats!!

Sen åkte vi en sväng till BlomsterLandet, och gick där och botaniserade bland vårfärger och blommor.

Köpte med en bukett tulpaner, som jag tog med hem till Liselott..för där avnjöt jag fika på eftermiddagen.

Kvällen tillbringade jag hos T.

I morse var det så dags för tvätt, men det är redan klart vilket är så skönt!
Om en stund skall jag gå till Lejas och träffa Marianne, och i em ev träffa Josefine.

Men nu mina vänner önskar jag er alla en fortsatt underbar måndag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att din förkylning verkar vara på tillbakagång! Och vilket väder! Fast jag tittar bara på det, jag vill inte gå ut än, hostar så förskräckligt.
    Vilken trevlig dag du verkar ha haft igår, låter härligt!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt citat...lite av det jag skrivit om i mitt senaste inlägg ;))....här skiner solen på ett vitt snötäcke, vi fick lite snö igen och inte mej emot...här ska det vara vinter nu och inte vår...önskar dej en fin dag/kväll...dagarna går ju så fort !!!
    Kram bia

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika