måndag 28 mars 2016

Påskdagar....!!!

Hej på er denna annandag!
Så var då påsken över, och det tycker jag är skönt!

Vad har jag då hittat på denna påsken? Jo, det skall ni strax få veta!

Men börjar som sig bör med vädret! Det har varit soligt, mulet och regn. Sen har det BLÅST, och det tycker jag är så jobbigt!!

Men nu till påskdagarna!

Skärtorsdagen, packade jag min lilla väska för att åka hem till lilla mamma!
Men först gjorde jag en avstickare till....


 Lysekil...
 Där träffade jag Agneta, och så blev det som vanligt....
 En låång fika! Tackar för den och som alltid så trevligt sällskap!

Långfredagen vaknade jag till regn och rusk..men som sagt då gäller det att förgylla tillvaron!
Så mor och jag åkte till Smögen.


 Ja, som ni ser, var bryggan ganska tom....

 Tror inte att det var någon som åkte med taxibåten Zita..den går mellan Kungshamn-Smögen
 Målet för mor och mig var Skärets café.
 Var så mycket folk där, och café delen är liten så det stod folk i kö, för att få sittplats.

Sen var det påskafton, och då var det soligt men blåst. Vi åkte till Kungshamn gjorde ett ärende och sedan blev det mysfika på Hamnbageriet!

När vi sedan kom hem till mamma, tog jag tag i hennes rabatter!
Klippte ner buskar och rensade rent från grästorvor och allting annat som fanns där.
Kände mig så nöjd när det var klart..men men det kändes ju att jag hade en kropp!

Då var det vips..påskdagen...

Slappade fram till eftermiddagen. Sen kom Josefine och min kusin och hennes man på påskmat! Men det var två som fattades och det var Yohanna och Niklas!! Båda två var sjuka, och det var så ledsamt! Men men, ingenting att göra åt!

 Vi hade trots allt väldigt trevligt och maten var så god! Som vanligt hade jag gjort tårtan!

Efter disk osv..åkte jag hem.
Trevligt att vara i väg ett par dagar, men det är alltid skönt att komma hem.

I dag har jag tvättat, och tagit bort dom få påsksakerna som jag har haft framme.  M-L har varit här på kaffe. Ikv skall jag sedan hem till T.

Sen avslutar jag med att visa mina elefanter. Den stora fick jag ju för ett tag sedan..och den har varit min mormors. Nu fick jag med den lilla hem...och den gav min mamma till sin mormor..för som ni förstår läääängesedan!

Nu pryder dessa bägge min pigtittare!



Nu mina vänner hoppas jag att ni också haft en underbar påsk, och jag vill önska er en fortsatt trevlig annandag!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika





2 kommentarer:

  1. Ja, så var påsken över för den här gången. Och du har som vanligt hunnit med mycket, tänk att du fick fixat till din mammas trädgård också. Och vilka fina elefanter! Dom var ju för fina! Vilken läcker färg.
    Och vilket märkligt väder vi haft, ingen ordning alls.
    Fikan vart ju för kort som vanligt, vet inte hur vi ska lösa det i framtiden.....får göra om det snart igen, helt enkelt.
    Kramar från Agneta

    SvaraRadera
  2. Ååå vad mysig påsk du har haft även om vädret inte var det bästa. Jag hoppas verkligen att jag någon gång tar mig i väg till Smögen och västkusten. Det ser så otroligt fint ut. Helst på sommaren. Vi har inte heller haft så bra påskväder. Men vi har ändå kunnat vara ute ett par av dagarna tillsammans. Det har varit plusgrader nu i några dagar och snön töar för fullt. Ska bli skönt med vår snart. Ha en trevlig vecka. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika