onsdag 20 april 2016

" Turist i min egen stad "....!!!

Go kväll på er!

Solen skiner och det har varit en underbar dag...fast vinden är fortfarande kall!
Annars har vi haft Storm..blåste i måndags så jag trodde att jag skulle blåsa bort!

I måndags tvättade jag, och sedan bakade jag...

 Mjuk pepparkaka....
 Mockarutor/kärleksmums....

Fikade gjorde jag även..var på Yerba med M-L..och på kvällen var Lisa här. När hon kom in genom dörren sa hon..." Det luktade pepparkakor i trapphuset "..ha ha...

I går var Jane här. Så trevligt! Då är den ständiga frågan..hur kan man ha så mycket att prata om?? Hon satt här i 4 timmar..och vi har ju bara träffats ett par gånger innan..

När hon gick hem, åkte jag och hämtade Josefine och så var vi på Torp en sväng!

I morse när jag vaknade, så lyste solen från en klarblå himmel! Så underbart!
Drog på mig löparkläderna och äntligen kom jag mig ut! Nu skall jag se till att få en rutin igen..på detta. Så varannan dag, blir det en tur..om det inte regnar förstås!

När jag sedan var klar med allt, gick jag hem till Liselott.

Men på vägen dit så går jag alltid genom Hasselbacken, vilken är mitt inne i stan. Så i dag precis som tidigare kände jag mig som en turist i min egen stad!

 Genom Hasselbacken rinner Bäveån....
 Klocktornet står för sig själv uppe på berget...för kyrkan ligger nedanför...inte så vanligt att kyrkan är för sig och klocktornet för sig!

 Det blommar så vacker...
 Kastanjen har riktigt tjocka knoppar....

Sen har jag suttit lite på min balkong, varit lä där och så skönt. Efter middagen gick jag till Lejas där M-L väntade...vi satt ute..men kan säga att fy så kallt det blev till slut...även om solen var uppe.

Så när jag kom hem, var det till att ta på tjocka strumpor bl a!

Men nu mina vänner...skall jag fixa kvällsmat! Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


4 kommentarer:

  1. Perfekt att turista i sin egen stad! Man ser så mycket fint då! Usch ja, här har vi också haft kalla vindar! Vill ha varmt nu!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. :) Vad vårigt och fint det är hos dig. Jag blir riktigt avis. Här är det bara några få vårtecken än så länge. Solen skiner men det blåser kallt.
    Jag uppskattar verkligen att du kommenterar på min blogg <3 :) Det är flera stycken som jag har följt och som har följt min blogg som har slutat att skriva, bla Änglarum. Det är synd. Sköt om dig. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Din stad är riktigt vacker när den visar sig från sin rätta sida!! Det är så fint med parken och ån och så vet man att där ute finns bron och sen är det frihet......
    Så fint du bakat, snyggt och gott!
    Och så trött man är på blåsten, det är tröttsamt och jag tror jag fått örsprång, faktiskt, har jag aldrig haft tidigare, men det känns så!
    Ha det bra på demodagarna!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Visst är det väl i Göteborg du bor ??....härligt att turista där, hihi...jag har ju bott där i 8 år, men gud så länge sedan det är...flyttade därifrån 1983...skulle gärna åka tillbaka och "turista" där ;))
    Ha en fin helg !
    Kram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika