söndag 15 maj 2016

Att ibland känna..måste försvara mig..varför jag inte jobbar...och Pingsthelg...!!

God eftermiddag denna Pingstdag!

Hoppas att ni har haft en ljuvlig helg och att vädret kanske har varit bättre hos er!?

Här var det ju flera dagar som var ljuvliga..sol och varmt..men nu ett par dagar..har det regnat, blåst och varit mulet. Värmen kom också av sig..tyvärr!

I fredags fikade jag hos Liselott..sedan satt jag faktiskt lite på balkongen..eftersom solen visade sig på eftermiddagen en stund.
Var även hemma hos Josefine en stund. Mysigt!
På kvällen kom Lisa hit..vi åt lite och drack ett glas rött. Tittade även på Let´s Dance, och jag kan säga att jag var glad, att Wassberg äntligen åkte ut!

I går var det  meningen att Yohanna skulle gjort sitt fallskärmshopp..blev det någonting av det? Nej..för andra gången såg vädret till att det inte blev något "hopp"!
Så vad gjorde vi då? Jo jag hämtade henne så hade vi en mysstund med fika bl a på Torp.
På eftermiddagen kom M-L hit på kaffe.

Kan ni sedan tänka er..att när jag i går morse stack ut näsan genom entrédörren i förd löparkläder..så upptäckte jag att det regnade!! Gick jag tillbaka in då?? Nej..tro det eller ej..jag sprang en runda i regn!

Så var det då Eurovision Song Contest på kvällen, tja vad skall jag säga..somnade 00.15..så jag missade vem som vann..haha..tur att det finns text-tv!
Vad tycker ni?? Vann rätt låt??

I dag var det frukost hos Lisa..så mysigt att sätta sig till dukat bord. Efter det åkte jag till Ikea, där M-L mötte upp. Fikade en stund, och sedan skildes vi åt.
Träffade då Lisa så åt vi lunch tillsammans.

Ja då var det ju det där..med att behöva försvara sin sjukdom....som jag skrivit tidigare..är jag så trött på att behöva förklara och just försvara mig..varför jag inte jobbar.
Får ju ofta höra, att du som ser så pigg och fräsch ut..hur kan du vara så sjuk!

Ja som ni vet, så är vi alla olika! Jag är ingen som gnäller, jag bär oftast min smärta utan att klaga, för jag tycker inte att det finns någon anledning!
När jag träffar familjen och vänner så vill jag umgås och inte hålla på att prata om hur jag mår!

Artrosen som jag har i mina fingrar, det syns på fingrarna..sedan att det värker i dom som..hm hm..ibland det är som det är. Värst är det i regel på nätterna!

Sen har vi fibromyalgin...syns den?? Nej det gör den inte....men nu skall jag visa er en bild...som inte är vacker..men skulle fibron vara synlig på kroppen...så skulle det se ut så här...

 Så nästa gång du möter någon som har fibromyalgi..så tänk dig för..innan du säger någonting! För du har ingen aning om hur det känns..det som inte syns!

Men nu mina vänner..så önskar jag er alla en fortsatt mysig dag!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika




1 kommentar:

  1. Nej, man ska nog gå i den andres skor ett bra tag innan man säger något. Fast i dom här fallen vill man ju inte gå i någon annans skor, för jag inbillar mig att jag lite förstår hur det känns om det värker och har sig och det inte syns. Då är det bättre med ett brutet ben, t ex. Det var en väldigt bra bild du hittat!
    Idag skiner solen, härligt och det är alldeles gulgrönt utanför, det är asparna som håller på att slå ut.
    Och förklara varför man inte arbetar, tja.....man gör bara inte det! Det tycker jag folk ska respektera, för det finns massor av anledningar till det. Vi två är vanliga enkla lyxlirare helt enkelt! Hahhhahhhha!
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika