fredag 6 maj 2016

Dagarna springer i väg....!!!!

Hej på er!

Ja då var jag här igen! Nej jag har inte slutat blogga, men ibland finns varken tiden eller lusten.
Men nu tar jag ett tag igen..och det är ingen idé att jag lovar att det skall bli bättre!

Tänk...i dag har jag suttit ute och ätit frukost..helt underbart..men men vinden är fortfarande kall, så det gäller att sitta i lä!

Då blir det som vanligt!! En liten tillbakablick....

1:a maj..ja tänk att vi redan är inne i denna underbara månad!!
Hur som helst..då sprang jag på morgonen, fikade sedan hos M-L och på kvällen var Lisa här.

2:a maj...sprang jag också, tvättade, städade, fikade med Marianne, och M-L..på kvällen var Lisa här.

3:e maj...
Då tillbringade jag hela dagen hos Ann-Louise..det är verkligen en lisa för själen att komma dit och bli uppassad...fniss
Hon är en fantastisk värdinna och jag är så glad och tacksam att ha henne som vän!
På hemvägen hämtade jag Josefine och så var vi på Torp.

4:e maj....
Då sprang jag, sedan var Liselott här på fika. Träffade sedan T på Lejas, där jag blev bjuden på fika. Tackar för det!
Senare på em..hämtade Lisa mig så var vi på Torp.

I går var en sådan där mysig dag..som jag tänker minnas och ta fram..när höst stormarna viner..

Jag startade dagen med att göra årets första rabarberpaj...

 Så ljuvligt gott...

Sedan kom Lisa hit på frukost, och när den var klar satte vi oss i bilen och åkte hem till lilla mamma.
Där serverades det kaffe i solen på altanen..tillsammans med min paj..sedan satt vi där och njöt i solen, en lång stund.

Innan det var dags för middag, gick Lisa och jag en promenad genom samhället....


 och även ut på St Görans ö....

 Är en så fin promenad runt denna lilla ö..och man har en fin utsikt över havet och även mot Hunnebostrand!

Ja sedan förstår ni säkert att det var middag..med alla möjliga tillbehör..och detta avslutades med en kolapaj..tror ni att vi var mätta när vi sedan åkte hem!!!

I dag är som sagt ännu en ljuvlig dag....vilken jag började med en löptur...

Skall om en stund åka med T hem till hans mor..och kan ni tänka er..vi skulle ha åkt mc..vilket jag älskar!! Men fick ngn konstig tanke i går kväll...så nu blir det bil ist.
Varför fick jag då denna knäppa känsla och tanke..ja säg det..kanske lite beroende på att det varit en del mc-olyckor det senaste..eller är jag rädd..eller beror det på att det var ett tag sedan som jag åkte?? Vet inte..men jag vill ju kunna åka..för som sagt jag älskar det ju!!

Nu mina vänner är det balkongen som gäller ett tag till.....

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Du har haft fullt upp ser jag ;))...vilka härliga skärgårdsbilder ;)
    Önskar dej en trevlig helg!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Låter som om du haft riktigt fina och bra dagar!
    Och Hunnebo är fint och St Görans ö fantastiskt fin. Vi släpade runt våra japaner där för ett par år sedan, det var en megalång promenad för dom, vi fick rasta två gånger!!! Dom rör inte på sig, inte alls. Möjligen spelar dom golf, men då åker dom sån där bil.
    Nä, inte åka motorcykel, jag tror du var förståndig som lät bli. I alla fall inte så här lite i början av säsongen, vi bilister är inte vana och inte motorcyklisterna heller och så händer det onödiga och fatala olyckor. Och du ska på bröllop, hel och fin, glöm inte det!!!! Skojar!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga dagar :D Och så fina bilder. Att promenera vid en sjö eller havet är något alldeles speciellt tycker jag. Önskar dig en trevlig och fin vecka. Kram Katarina :D

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika