fredag 24 juni 2016

Bio...Smögen...Hunnebostrand..demo...och Midsommar!!!

Go kväll denna Midsommarafton!!

Hoppas att ni alla har det bra, och att ni ätit och kanske även druckit gott! En del kanske även har dansat runt midsommarstången!!

Tänk mina döttrar, det var många år sedan vi gjorde det!!

Ja, som vanligt "vänder vi blad" bakåt i tiden och hamnar då på sönd 19 juni!

Vad gjorde jag då??

Jo, startade dagen med frukost hos Lisa. På eftermiddagen var Josefine, Niklas och jag på EH på Torp och fikade.

Sen på kvällen var Josefine och jag på bion...

" Livet efter dig ". Jag har läst boken och tyckte att den var så bra!! Hur var då filmen?? Jo så bra, en fantastisk film!!
Det var så tyst i biosalongen, trots att många satt och torkade sina ögon!
Den manliga huvudrollen spelas av Sam Claflin..oj oj såååå snygg!!!!

Har ni inte sett filmen...Gör det!!!

I måndags sprang jag och tvättade. Sen "gofika" hos Liselott och efter det fika med Lisbeth.
På kvällen var Lisa här på fika.

I tisdags åkte jag hem till mor. Vi åkte till....

 Smögen. Ganska folktomt på bryggan. Några dagar till...
 Fika gjorde vi i solen på Skäret...
 Höll på att bli av med bullen till en mås..Hatar dom!! Trots att vi satt där försökte den göra ett dyk...vill göra en riktig utrensning av dessa fåglar!! I år är dom nog fler än vanligt och för ett herrans liv!!

Sen efter att vi ätit middag gick vi en promenad i...


Vi skulle se på den nya utställningen...och i början på denna promenad har vi då porten (vilken stått där i några år)

 Vad ser man då åt ena hållet genom porten? Jo detta....

 Som ni säkert redan vet..består ju kusten bl a av sten....

 Vad säger jag då om utställningen?? Ja dessa bilder är dom jag visar...för övrigt var utställningen enligt mig..absolut ingenting att ha!!


Sen var det då onsdag och dags för "demo" på Ica Skeppet i Kungshamn. Jag demade som vanligt Heinz senap och ketchup.

Underbar personal och hon som var kontaktperson, var helt fantastisk!!! Kan rekommendera Ica Skeppet om ni är i Kungshamn!!!

Torsdag morgon åkte jag från mor och vidare till Lysekil. Där var det dags att dema på Ica, och varorna var samma som dagen innan.

På lunchen passade jag på att gå en liten promenad. När jag gick utmed Oscars och Havsbadet hörde och såg jag en helikopter...döm om min förvåning när den landade en liten bit i från mig...

Här kan vi prata om en säker pilot!!  Snacka om precision!! Att landa på en smal brygga och dessutom med dessa pålar framför!!

När jag demat klar åkte jag hem..kan säga att regnet vräkte ner!!!
Plockade upp mina saker och så tillbringade jag resten av kvällen hemma hos T.

Då var det dagen i dag och Midsommarafton...

 Sprang en sväng i morse. Så ljuvligt!

Sen kom lilla mamma tidigt..och vi åkte som vi brukar till Liseberg...
 Sol och sååå varmt!!


 Började med fika...

 Sen har vi bara strosat, suttit och tittat på folk och bara haft det bra!


 Vi avslutade som alltid med .....

När vi sedan kom hem igen var det dags för middag!
Färsk potatis..sill.. gräddfil..gräslök..knäckebröd..ost..grönsaker och till efterrätt..jordgubbar och grädde!

Men nu mina vänner önskar jag er alla, en fortsatt fin Midsommarafton!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


1 kommentar:

  1. Så många fina bilder! Men utställningen av sten verkar som man kan skippa, den i Hunnebo, alltså! Ibland tar dom i så dom nästan spricker och så blir det bara en tummetott.
    Helikoptern var kul!
    En gång, när vi bodde i gamla huset nedanför här, kom det en helikopter och landade alldeles intill huset! Dom skulle prata med min far. Det var coolt och traktens alla människor (inte så många som du ju vet) var där på nolltid!¨
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika