onsdag 27 juli 2016

Borås med dom bästa...och Semester...!!!

Go kväll!!

Måste börja med vädret!! Säger bara det...jiiihaaa vilket väder det varit dom senaste dagarna..elller senaste veckan!!
Sol och så varmt och skönt..och kan ni tänka er vissa dagar har det inte heller blåst!!

Oj oj så många dagar jag får gå tillbaka nu...

Börjar alltså med i torsdags...

Sprang en sväng, hem fixade till mig och så hämtade jag Yohanna och Josefine..sedan bar det iväg till Borås!!

Vi började med att ta en fika på Café Viskan..och jag säger bara det..är ni i Borås får ni inte missa detta fantastiska ställe!!


 Sååå mycket gott..och en fantastisk personal!!!
 Blåbärspaj..skulle nästan, fast bara nästan..ha ha räckt till två personer!!! Underbart god!!



 Märks att Borås är en design stad..för många av byggnaderna har vackra målningar..här är det Nobel..som pryder ett av husen!

Här är det bästa tänkbara sällskapet!!!

Efter avslutad fika åkte vi till Nelly outlet..ingenting att ha direkt..sedan vidare till Lager 157, kan säga att vi trodde att det var stängt..för vi var nästan dom enda som var där!
Hade verkligen en heldag och var hemma först på kvällen!

En fantastiskt ljuvlig dag!!

Fredagen så...
Då åkte jag hem till lilla mamma på morgonen.
Vi åkte givetvis och fikade, och denna gången blev det Lilla Skäret i Kungshamn.

 Satt länge och njöt! Sedan gjorde vi lite ärenden.

Efter god middag tog vi en promenad i samhället..(Hunnebostrand)
 Kvällen var fantastisk!

Så var det lördag..och då sprang jag en sväng på morgonen.
Efter frukosten åkte jag så till Kungshamn..för där skulle jag möta upp Ann-Louise och hennes man Kent.( En blogg och ig vän) Fikade gjorde vi på Hamnbageriet.

Kan ni tänka er, hur dessa forum kan skapa vänner inte bara i cyberrymden utan också i verkligheten!!

Alltså det var en så trevlig och mysig fikastund. och trots att vi aldrig tidigare hade träffats i verkligheten så hade vi så mycket att prata om!!

Vem är då Ann-Louise?? Jo hon har haft bloggen "Solglittret" och samma namn har hon på sitt ig.
Titta gärna in där..för hon lägger ut så fantastiska bilder!

Är så tacksam och glad över att fått träffa denna vän..och lika glad och tacksam är jag över att jag via bloggen har fått träffa Agneta med bloggen Snäckskalsdalen!!

Så tänk vilka kontakter man kan knyta!!

På kvällen gick mor och jag en promenad igen. Jag rensade dessutom rabatterna igen nu när jag var hemma! Inte bara det förresten..jag sågade ner ett träd, som stod i ena rabatten! Kul med trädgårdsarbete!!

I söndags åkte mor och jag till Smögen. Fika gjorde vi på Skäret...



 Älskar deras stora kaffekoppar!!

Måndagen sprang jag..sedan  bar det av till Hamnbageriet....

Är ju så här när jag är hos mamma..att hon liksom jag vill gärna ut och fika. Sedan kör hon ju inte runt själv, och gör det..framförallt inte nu när det är sommar och mycket folk. Så hennes chans är ju när jag kommer dit.
Sen vill hon ju så gärna ut, och jag är glad och tacksam så länge hon orkar hänga med!!

Kan säga att det är rena pensionatet när jag är där...blir så uppassade, med mat och fika så det är verkligen semester!!

 Till fikat ena dagen hade hon gjort semlor...mums..det kan jag äta när som helst på året!!

Då var det tisdag och igår alltså!

Efter frukosten var det så dags att åka hem. Men innan dess var jag vägen om lilla faster.
Stannade sedan till och handlade lite..och när jag kom hem plockade jag upp allt och sedan var jag glad att det fanns tvättid!

M-L kom hit en sväng på kaffe..och när hon gick hem, tog jag en promenad hem till T:s lägenhet...tittar till den nu när han är i väg. "Vattnade"..hi hi bland annat hans cigarrlåda!!

Då var det dagen i dag...

Sprang en sväng på morgonen, sedan tog jag min bok...gick till Lejas och fikade..det är "Egentiden" när den är som bäst!
Sedan har jag bakat grovt bröd...hämtat Josefine så vi har varit på Torp...och nu slappar jag bara!!
Skall strax göra ett par mackor av det nybakade brödet!!

Ja mina vänner..nu önskar jag er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika




1 kommentar:

  1. Vilka dagar du haft och bilden på döttrarna och utsikten hos din mamma slår ju det mesta!
    Och ja, vi hörs och ses även om jag inte bloggar för tillfället! Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika