söndag 7 augusti 2016

Sundsby gårdscafé.....!!

Hej denna regniga söndag!

Regnade även en stund i går..eller regnade, det vräkte ner! Blåser?? Japp som vanligt!

I går efter frukosten funderade mor och jag på vad vi skulle göra. Hade fått ett tips om Sundsby gårdscafé av Ann-Louise. Vädret var ju så där, men vi åkte ändå dit. Var ligger då detta mysiga café?? Jo på Tjörn.


 Så synd att vi inte kunne sitta ute...

 Allting hembakat....

 Mysig inredning....
 Fanns en del kakelugnar...

 Grovt surdegsbröd, med ost och grönsaker..så gott!!

 Jag tycker att stockrosor är så vackra...


 Vi gick sedan in i köksträdgården...så många vackra blommor och vilka grönsaker där var!!!



 Egentligen gillar jag inte tagetes..men dessa färger var ljuvliga!

 Zucchiniblommor....

 Gul squash....
och grön....

Squash och zucchini är samma sak..det är sommarsquashen som även kallas bl a zucchini...

Det var så otroligt vackra omgivningar runt herrgården, kan tänka mig när det är fint väder, att det är fint att gå runt där!

Om någon hört talas om Margareta Huitfeldt/ Hvitfedt så ägde hon denna herrgård, tror nog kanske att någon av er varit på Åby säteri..som i dag är Nordens Ark..även det ägde hon!

Om ni är intresserade av hennes historia är det bara att googla på hennes namn!

När vi sedan var på hemväg igen stannade vi till på Torp. Var sedan meningen att vi skulle varit på matmarknaden och ätit langos..men regnet vräkte ner, så det blev middag på IKEA ist..ha ha.

I morse var jag ute och sprang. Sedan åkte vi till Snäckan, där även Yohanna mötte upp. Så det blev en mysig fikastund!!

Som vanligt blev det en tur till BlomsterLandet innan mor åkte hem!

Jag har sedan varit  och vattnat hos T..även vattnat och matat fiskar hos Lisa.

Men nu mina vänner, skall jag fixa en kopp kaffe och bara slappa.

Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika