lördag 8 oktober 2016

Bönpasta med korv stroganoff....och Det kom ett paket...!!!!

Go kväll!

I dag har Yohanna och jag varit på IKEA och bl a ätit...

 Brunch! Jag hade en så mysig förmiddag!! Så Tack för den Älskade Yohanna!!

Sen på eftermiddagen har jag varit på gofika hos Liselott.
Vädret har varit...regn och kallt..så då gäller det att förgylla tillvaron!!

I onsdags när jag kom hem, så låg det ett paket i min brevlåda...

 och kan ni tänka er...det innehöll massor av ljuvliga saker!!!!
 och ett underbart kort....
 Jag blev så glad, lycklig och rörd!!! Tack snälla gulliga Lisa för alla fina saker!!

Torsdag-Fredag har jag varit på Coop på Överby och "demat" Heinz senap och ketchup.
På torsdagen kom T på min rast så vi fikade och på fredagen kom Susanne. Alltid lika trevligt och kul att träffa henne!!
Trevlig butik och de flesta i personalen är jättetrevliga!!!

Men man kan ju inte bara "dema" senap och ketchup utan man måst ju ha lite tillbehör. Så nu blev det bönpasta tillsammans med korv stroganoff.
Kan säga att det blev succé!! Många bad att få receptet..ha ha..det var ju någonting som jag själv satt ihop..men självklart delade jag med mig av det!

Så är det någon som är intresserad så kommer receptet här:

1 pkt bönpasta
 ( jag anv den smala.pastan. Den är gjord på ekologiska gula sojabönor, och är då självklart glutenfri. Pastan har även mer tuggmotstånd, mot vanlig spaghetti)

1 falukorv
Ketchup
Senap
Matlagningsgrädde

Gör så här:

Koka pastan 5 min, varken mer eller mindre. Skölj av den under kallt vatten.

Skär falukorven i små, små bitar och stek den.

När korven fått färg, blanda då i ketchup och rör runt.

Klicka sedan i lite senap.( Hur mycket? Lite drygt som en 5 krona i storlek) Rör även runt det.

Häll sedan på matlagningsgrädde ( ungf 1 dl så att såsen blandas och blir krämig.)

Lägg sedan i bönpasta, lite i taget och fortsätt att späda med matlagningsgrädde.

Hur mycket pasta du blandar i bestämmer du själv...men rätten skall bli väldigt krämig!

Det som gör hela rätten är senapen i såsen..och tänk..jag använde inga kryddor alls!!

Smaklig spis!!

Men nu mina vänner, skall jag bara slappa, så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Va kul att få paket :) Det märks att du är en omtyckt person. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika