lördag 19 november 2016

Ljusinvigning...och Julmarknad på Kärrstegens gård...!!!!

Go kväll!!

Så mörkt det blir snabbt på eftermiddagen, eller vad tycker ni?
Tänder lampor och värmeljus tidigt tycker jag!

I onsdags blev det mycket riktigt lite bakat! Fast det blev inget vörtbröd utan bara....

 Lisa var här på eftermiddagen på en fika.

Torsdag förmiddag kom lilla mamma med bussen, så jag hämtade henne. Vi åkte till Torp och Smarteyes..för jag hade bokat synundersökning. Valet av bågar blev lätt..det var inte jag som valde utan Johanna(butikschefen) och jag litar på henne till 100%. Hon har valt dom bågarna jag har nu!
Jag ser ju nämligen inte hur bågarna ser ut...eftersom jag måste ha mina glasögon på isf!

Sen var det undersökningen, och precis som jag misstänkte så hade synen på 2 år försämrats. Framför allt på vä öga.
Tydligen är mina ögon väldigt känsliga för minsta förändring...så om jag hade haft minsta tanke på att operera mina ögon.. så hade det bara varit att glömma!

Mor och jag fikade sedan på Briggen och middag åt vi på Ikea.

Vädret var ju inte det bästa, det regnade av och till..men vi bestämde oss ändå för att gå till torget och titta på ljusinvigningen på kvällen...

 När vi sedan skulle gå hem, vräkte regnet ner!

I går förmiddag, var vi på Lejas....
Sedan åkte jag och fick mina vinterdäck påsatta..och lilla mamma gick till frissan.
Efter det var Josefine och vi på Torp. Så mysigt!

Efter frukosten i morse, kom Yohanna på besök! Så mysigt!
Sen åkte mor och jag på julmarknad till Kärrstegens gård....

 Vi började med kaffe...
 Så vackra buketter på borden....

 Var lite för kallt för att sitta utomhus...


 Alltså dessa amaryllisar.....


 Även en liten tomte fick komma med..var ju ändå julmarknad vi var på...haha
Blev ett besök på Torp även i dag!

Men nu mina vänner blir det nygräddad björnbärspaj och vaniljglass, så jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika