torsdag 10 november 2016

Snökaos...och demo...även höftröntgen.....!

God morgon!

Utanför mina fönster ser det verkligen ut som ett julkort! En del snö..men i dag är det ännu så länge "bara" -1c.
Kanske kanske att solen kan leta sig fram..precis som den gjorde igår!

Nu tror jag nog att hela vårt avlånga land är täckt av snö!

I måndags, var jag ju fortfarande kvar på kusten, och meningen var att jag skulle åkt hem på eftermiddagen och då även åkt vägen om lilla faster.

Men eftersom jag hade och fortfarande har sommardäck så åkte jag på förmiddagen.
Kan säga att det bitvis var en upplevelse att köra!!
E6:an var helt ren så det var ju skönt!Var nöjd när jag var hemma igen!
På kvällen var Lisa här.

Tisdagen vaknade jag 05.00 visste ju att jag skulle "dema" på Coop Överby. Men var ju inte en chans att jag skulle ta mig varken dit eller hem!!

Smsade Josefine som gjorde natten, och frågade när Niklas åker till jobbet. Så vilken tur..jag fick åka med bästaste svärsonen!!

Kan säga att när jag kom in på Coop runt 07.50..att dom höjde på ögonbrynen...haha..för jag skulle ju egentligen börja klockan 10.00.

Vägen till Trollhättan och även hem, var rena snökaoset!!!
Så då kan ni tänka er..hur en stor Coop butik ser ut...ja just det!!! TOMT..så när som på personal och några få..som vågat sig ut!!

 Ni förstår nog..varför kunderna höll sig hemma....

Så ännu en gång Tack Niklas för att jag fick åka med dig..utan dig hade jag inte kommit till jobbet!!!

På kvällen var jag hos Lisa.

I går hade jag en så där mysmorgon ni vet! Vaknade tidigt, frukost på sängen sen gick jag och bara grejade lite i lugn och ro!
Sedan var jag bjuden på "gofika" hos Liselott, med bl a nybakade lussekatter..mmmm

När jag kom hem, bakade jag lite...

 Mjuk pepparkaka (förra pöste ju över), kolakakor och misslyckad drömtårta! Kan säga att hela el nästan iaf hängde kvar på bakplåtspappret!

Då var det redan torsdag!!
Jag har gjort minisemlor..för om en stund kommer Karin på fika.

Sen i eftermiddag skall jag då iväg igen...och röntga höften. Trodde faktiskt att det inte var så länge sedan sist..men det har redan gått 1 1/2 år sedan sist!
Är iof sig lite trist..med denna röntgen..för jag tycker inte att jag gjort någonting annat än röntgat mig de senaste åren!

Skall även träffa Josefine så kan nog tänka mig att det blir en fika!
Var längesedan jag var och fikade..har ju blivit mest hemma eller hos vänner!

Men nu mina vänner skall jag sluta..för att fixa kaffe..så jag önskar er alla en fortsatt ljuvlig dag!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika